لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مبلغ 163 میلیون دلار از درآمد اپل موزیک صرف حق ناشران شد

مبلغ 163 میلیون دلار از درآمد اپل موزیک صرف حق ناشران شد

 سرویس‌های پخش موسیقی در مجموع 424 میلیون دلار را به عنوان حق انتشار به صاحبان اثر پرداخت کرده‌اند که از این مبلغ، 163 میلیون دلار از درآمد اپل موزیک بوده است.

اداره جمع‌آوری حق امتیاز دیجیتال در آمریکا MLC اخیراً اعلام کرده که در مجموع مبلغی حدود 424 میلیون دلار را به عنوان هزینه صدور حق مجوز از همه سرویس‌های پخش موسیقی شامل اپل موزیک، اسپاتیفای و آمازون دریافت کرده است. بیشترین سهم این مبلغ در حدود 163 میلیون دلار از درآمد سرویس اپل موزیک بوده است.

MLC این مبلغ قابل‌توجه را به عنوان یک فاکتور بی‌نظیر تاریخی برای ارائه‌دهندگان سرویس‌های دیجیتال معرفی کرده است. MLC سازمان غیرانتفاعی است که توسط اداره حق نشر آمریکا از سال 2018 برای اقدامات نوسازی موسیقی طراحی‌شده است. این حق امتیاز برای 20 ارائه‌دهنده مختلف با عنوان DSP اعطا شده است.

در میان این DSPها، کمپانی اپل بیشترین مبلغ این حق امتیاز را از درآمد اپل موزیک پرداخت کرده است. بعد از اپل اسپاتیفای با 152 میلیون دلار و سپس آمازون در جایگاه سوم با 42.7 میلیون دلار پرداختی قرار گرفته‌اند. در این لیست سرویس‌هایی مثل یوتیوب، پاندورا و ساوندکلاود قرار دارند.

به نظر می‌رسد انتقال این پول‌ها نشان دهنده اوج تلاش چند ماهه MLC و DSPs برای دریافت این مبالغ بوده است. MLC با در دست داشتن این حق امتیازهای بی‌نظیر تاریخی و گزارش‌های قابل استفاده از آن می‌تواند روند بازرسی و آنالیز اطلاعات برای یافتن و پرداخت حق کپی‌رایت مناسب به صاحبان آثار را آغاز کند.

همان‌طور که مجله Variety توضیح داده، MLC از ژانویه 2021 شروع به صدور مجوز برای سرویس‌های استریم واجد شرایط کرده است. این سازمان با دریافت حق امتیاز از شرکت‌های مورد نظر به ترانه‌سراها، آهنگ سازان و سایر افراد درگیر در ساخت یک موسیقی حقوق پرداخت می‌کند.

MLC از روز اول ژانویه 2021 رسماً شروع به استفاده از Blanket License کرده که شامل فعالیت‌های موسیقی موجود در سرویس‌های صوتی دیجیتال مستقر در آمریکا است.

Blanket License مجوز انتشار موسیقی را به گونه‌ای صادر می‌کند که انتشار دهنده با توجه به شرایط خاص، تعدادی از موسیقی‌ها را همراه با برخی محدودیت‌ها در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420