لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پشتیبانی از فرمت WebM به سافاری مک اضافه شد

پشتیبانی از فرمت WebM به سافاری مک اضافه شد

 شرکت اپل بعد از 11 سال سرانجام با انتشار دومین نسخه بتا مک او اس بیگ سور 11.3، از فرمت WebM در سافاری پشتیبانی می‌کند.

این قابلیت اضافه شده که اولین بار توسط وب‌سایت The 8-Bit مشاهده‌شده که به کاربران اجازه می‌دهد تا ویدیوها را با فرمت WebM در مرورگر سافاری پخش کنند. این قابلیت برای اولین بار است که برای مرورگر سافاری اضافه شده است.

فرمت WebM به گونه‌ای طراحی‌شده که امکان اشتراک‌گذاری ویدیوها را بدون حق امتیاز به تولیدکنندگان محتوا ارائه می‌دهد. این فرمت به عنوان یک جایگزین برای رمزگذاری H.264 طراحی‌شده که در قالب MP4 استفاده می‌شود. با استفاده از این فرمت اندازه کوچک فایل‌های ویدیویی بدون از دست دادن کیفیت حفظ شده و با کمترین قدرت پردازش ویدیو پخش می‌شود که این حالت برای صفحات وب و مرورگرها بسیار ایدئال است.

گوگل در سال 2010 این فرمت را راه اندازی کرد که تا کنون هرگز در سافاری قابل اجرا نبوده است. به این منظور کاربران سافاری باید محتوای WebM را دانلود کرده یا آن را در یک مدیا پلیر سازگارپخش کنند، یا باید از یک مرورگر دیگر نظیر گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس استفاده می‌کردند.

ارائه قابلیت جدید در مک او اس بیگ سور، در تالارهای گفتمان اینترنتی مثل Imageboard و Forum بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و احتمالاً به دلیل پشتیبانی از پخش شفاف فیلم انتخاب خواهد شد.

در سال 2010 استیو جابز گفته بود که فرمت WebM به هم ریخته است و فعلاً برای استفاده کردن آماده نیست. در عین حال مشخص نیست که چرابالاخره اپل قبول کرده که بعد از 11 سال از این فرمت استفاده کند، اما تا حدی ممکن است به دلیل پشتیبانی رسمی اپل از رمزگذاری H.264 باشد.

قبلاً نسخه دیگری از این فرمت با عنوان WebP برای تصاویر ارائه شده که سال گذشته اپل پشتیبانی از آن را در سافاری 14 اضافه کرده بود. بنابراین به نظر می‌رسد که رویکرد اپل در مورد استفاده از فرمت‌های رسانه‌ای خاص نرم‌تر شده است.

در حال حاضر پشتیبانی از فرمت WebM در iOS قابل دسترسی نیست؛ ولی بنا به دلایل موجود احتمالاً موتور WebKit اپل این پشتیبانی را به‌زودی ارائه خواهد کرد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420