لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مصرف رم گوگل کروم در مک او اس، ۱۰ برابر سافاری است

مصرف رم گوگل کروم در مک او اس، ۱۰ برابر سافاری است

بررسی‌های انجام شده از میزان مصرف منابع سخت افزاری توسط مرورگرهای وب نشان می‌دهد که میزان مصرف گوگل کروم در سیستم عامل مک او اس بیگ سور ۱۰ برابر میزان مصرف مرورگر سافاری در حالت مشابه است.

در یک پست وبلاگ جدید وب سایت iMore، اقدام به انتشار نتایج تست‌های اخیر خود از میزان مصرف منابع سخت افزاری توسط نرم افزارهای مرورگر وب گرفته است. در این تست یک مک بوک پرو ۱۶ اینچ تولید سال ۲۰۱۹ با ۳۲ گیگابایت رم مورد استفاده قرار گرفته است.

در این تست انجام فرآیندهای وب گردی معمول نظیر چک کردن شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر و باز کردن سرویس‌های آنلاین روزمره مثل جیمیل مورد بررسی قرار گرفته است که طی آن مشخص شده که میزان مصرف رم گوگل کروم برای دو تب برابر با یک گیگابایت است؛ این در حالی است که مرورگر سافاری برای باز کردن همین دو تب تنها نیاز به ۸۰ مگابایت رم دارد. 

 گفتنی است که در این تست از ابزارهای مجازی ساز برای اجرای یک سیستم عامل خام از مک او اس استفاده شده تا یک شرایط آزمایشگاهی کاملاً ایزوله به وجود آید. در ادامه این نتایج مشخص شده که با باز کردن ۵۴ تب متفاوت در کروم و سافاری میزان مصرف رم گوگل کروم تا ۲۴ برابر بیشتر از مرورگر پیش فرض توسعه داده شده توسط اپل یا همان سافاری است.

این آزمایش به طور مشخص نشان می‌دهد که کروم برای باز کردن هر تب عادی حداقل ۲۹۰ مگابایت و مصرف می‌کند؛ در حالی که سافاری برای باز کردن همان تب‌ها تنها ۱۲ مگابایت را استفاده می‌کند. 

در نتیجه این موضوع می‌توان گفت مرورگر کروم که برای سیستم عامل مک او اس توسعه داده شده یک ابزار پرمصرف است که میزان منابع سخت افزاری بیشتری نسبت به نرم افزارهای مشابه استفاده می‌کنند. در این تست همچنین مشخص شده که میزان مصرف باتری دستگاه‌ها در زمان استفاده از کروم به طرز قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

تا پیش از این نیز شرکت اپل تائید کرده بود که مرورگر سافاری را به شکل بهینه برای سیستم عامل مک توسعه داده که حداقل تا ۵۰ درصد امکان استفاده سریع‌تر از کامپیوترها در زمان وبگردی را به کاربران ارائه می‌دهد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373