لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

دریافت عوارض از گوشی‌های بالای 600 دلار تصویب شد

دریافت عوارض از گوشی‌های بالای 600 دلار تصویب شد

دولت تصمیم دارد تا از ابتدای سال 1400 اقدام به دریافت عوارض بیشتر برای رجیستری گوشی‌های بالای 600 دلار از خریداران این محصولات کند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مجلس شورای اسلامی طی بررسی بوده سال 1400 اقدام به تصویب لایحه مربوط به دریافت عوارض ورود گمرکی تلفن‌های همراه بیش از 600 دلار کرده است. این لایحه که تا پیش از این با کش و قوس‌های فراوانی همراه بود، حالا به تصویب رسیده است و مشخص شده که خریداران تلفن‌های همراه بیش از 600 دلار پس از آغاز سال 1400 باید مبلغی بیش از آنچه امروز پرداخت می‌کردند را برای رجیستری دستگاه‌های ارائه دهند.

طبق تصاویر منتشر شده از لایحه اصلاحی بودجه 1400 مشخص شده که واردات گوشی‌های موبایل خارجی باقیمت بیش از 600 دلار مشمول افزایش هزینه به 2500 میلیارد تومان است.

متن خبر وب سایت دیجیاتو در این مورد به شرح زیر است: 

احتمالا باید خود را برای افزایش قیمت گوشی‌ها باقیمت بالاتر از ۶۰۰ دلار یا به عبارتی «گوشی‌های لوکس» آماده کنیم چرا که طبق لایحه بودجه ۱۴۰۰، دولت از سال آینده برای ورود آن‌ها به کشور عوارض خواهد گرفت.

بودجه ۱۴۰۰ که در گذشته از سوی دولت تقدیم مجلس شده بود، با مخالفت نمایندگان مواجه شد، البته کلیات اصلاحیه بودجه سال آینده تصویب شده است.

دولت در این لایحه به دنبال دریافت عوارض یا حقوق ورودی گمرکی از گوشی‌های وارداتی باقیمت بیش از ۶۰۰ دلار نبود و در ردیف‌های درآمدی هم چنین درآمدی به چشم نمی‌خورد و از سوی مقامات دولتی پیش‌بینی نشده بود.

با وجود چنین موضوعی، اعضای کمیسیون مجلس دریافت عوارض از این محصولات را مصوب کرده‌اند. همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، مبلغ مندرج در لایحه ۱۴۰۰ برای حقوق ورودی واردات گوشی‌های موبایل ساخته شده خارجی باقیمت بیش از ۶۰۰ دلار، برابر صفر است، اما طبق مصوب کمیسیون تلفیق و البته لایحه اصلاحی دولت، این مبلغ به ۲۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

در گذشته یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به نام «روح‌الله ایزدخواه» واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو مانند آیفون‌های اپل را غیرقابل توجیه دانسته بود:

«در شرایط تنگنای ارزی، قطعاً واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو مثل اپل آمریکایی هیچ توجیه اقتصادی ندارد. با توجه به درآمد سرانه ایرانیان و سایر شاخص‌های کلان اقتصادی، وجود انبوه ماشین و موبایل لوکس در کشور هیچ‌گونه سازگاری با اقتصاد ایران ندارد. کشورهای توسعه یافته برای دارندگان خودروهای لوکس و مالکان خانه‌های اضافه مالیات در نظر می‌گیرند، اما متأسفانه دولت ما اراده انجام این اصلاحات را در شرایط تحریمی ندارد.»

با توجه به دریافت این عوارض، از سال آینده با افزایش قیمت گوشی‌های پرچم‌دار مواجه می‌شویم و اگر تغییری در قیمت ارز ایجاد نشود، آیفون‌های اپل و پرچم‌دارهای سامسونگ و شیائومی قیمتشان دوباره افزایش پیدا می‌کند و افراد کمتری قادر به خرید آن‌ها خواهند بود. شاید روزی گوشی‌های هوشمند هم به سرنوشت مشابه با خودروهای خارجی دچار شوند و به علت حمایت از تولیدات داخلی، واردات آن‌ها ممنوع یا بسیار محدود شود.

​Digiato

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420