لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اولین بدافزار توسعه داده شده برای کامپیوترهای مک M1 کشف شد

اولین بدافزار توسعه داده شده برای کامپیوترهای مک M1 کشف شد

یکی از محققان امنیتی کامپیوتر مک به تازگی اعلام کرده که اولین بدافزار توسعه داده شده برای کامپیوترهای مبتنی بر مک M1 کشف شده است و احتمالاًدر حال گسترش میان کاربران است.

Patrick Walder یکی از محققان امنیتی فعال در حوزه کامپیوترهای مک طی گزارش به وب سایت Wierd اعلام کرده که این بدافزار به طور اختصاصی برای تراشه‌های M1 توسعه داده شده توسط شرکت اپل، ساخته شده است.

این بدافزار به عنوان یک افزونه برای مرورگر سافاری وارد کامپیوترها می‌شود که امکان اجرا روی کامپیوترهای مبتنی بر اپل سیلیکون و پردازنده‌های اینتل مبتنی بر معماریx86 را دارد. عملکرد این بدافزار که با عنوان GoSearch22 شناخته می‌شود، شامل جمع آوری اطلاعات کاربران برای اهداف تبلیغاتی و نمایش تبلیغات مختلف است که نسخه اولیه آن در دسامبر ۲۰۲۰ میلادی کشف شده بود. حالا مشخص شده که این بد افزار به‌صورت اختصاصی برای کامپیوترهای اپل سیلیکون نیز توسعه داده شده است.

این بدافزار خود را به عنوان یکی از افزونه‌های قانونی توسعه داده شده برای مرورگر سافاری معرفی می‌کند، اما در عمل اقدام به جمع آوری اطلاعات کاربران در تعداد انبوه کرده و به آن‌ها محتوای تبلیغاتی نظیر بنرها و پاپ‌‍آپ‌های مختلف را نشان می‌دهد. کاشف این بدافزار اعلام کرده که این افزونه می‌تواند از سد سیستم‌های احراز هویت اپل نیز بگذرد و تمامی اطلاعات کاربران را برای اهداف تجاری و تبلیغاتی غیرقانونی برباید.

با وجود اینکه کامپیوترهای مبتنی بر اپل سیلیکون به تازگی آماده عرضه به بازار شده‌اند؛ اما بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه تبلیغات و تعدادی از هکرهای فعال در زمینه ساخت ابزارهای نفوذی و مخرب از همین حالا کار خود را برای توسعه ویروس‌ها و بدافزارها برای این معماری جدید از کامپیوترها آغاز کرده‌اند. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که کامپیوترهای سیلیکون نیز همانند تمامی کامپیوترها، نیازمند به ابزارهای امنیتی ویژه برای حفظ اطلاعات کاربران و بهبود تجربه کاربری است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373