لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مقامات آمریکا به دنبال اجبار اپل برای ارائه اپ استور جایگزین هستند

مقامات آمریکا به دنبال اجبار اپل برای ارائه اپ استور جایگزین هستند

یکی از مقامات ایالت داکوتای شمالی به تازگی اقدامات قانونی مشخصی را برای اجبار شرکت اپل در زمینه عرضه اپ استور جایگزین انجام داده و در تلاش است تا محدودیت‌های نرم افزاری آیفون‌ها را برای کاربران کاهش دهد.

یکی از سناتورهای ایالت داکوتای شمالی درخواست‌های مختلفی را به وزارت دادگستری آمریکا ارائه داده و تلاش کرده تا شرکت اپل را مجبور به ارائه امکان استفاده از اپ استورهای جایگزین برای کاربران کند. این سناتور البته فقط اپل را در شکایت خود مورد هدف قرار نداده و شرکت گوگل را نیز برای عرضه انحصاری برخی از اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی استور مورد انتقاد قرار داده است. این سناتور اعلام کرده که هر چند کاربران تلفن‌های هوشمند اندرویدی امکان نصب اپلیکیشن‌های خارج از گوگل پلی را دارند؛ اما روند نصب اپلیکیشن‌ها و استفاده از آن‌ها خارج از پلی استور متفاوت است و این موضوع باعث ایجاد اختلال در تجربه کاربری و عدم اعتماد برخی از کاربران به اپلیکیشن‌های مختلف شده است.

سناتور Kyle Davison همچنین پیشنهاد داده تا شرکت‌های فناوری تحت یک قانون مشخص و مدون اقدام به عرضه پلتفرم‌های نرم افزاری خود کنند که از آن طریق به هیچ وجه امکان انحصار طلبی یا حذف اپلیکیشن‌ها از پلتفرم‌ها را نداشته باشند.

به نظر می‌رسد که ادعای اخیر منتشر شده توسط این سناتور آمریکایی با پرونده‌های قانونی شرکت همراه اپل و اپیک گیمز ارتباط مستقیم داشته باشد؛ چرا که تا پیش از این فورتنایت به دلیل عدم رعایت قوانین اپ استور، از پلتفرم تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های تولید شده توسط شرکت اپل حذف شده بود که این موضوع اعتراض بسیاری از کاربران به برخی از توسعه دهندگان را نیز به همراه داشت.

با وجود این مسئله شرکت اپل همچنان روی حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران در زمان استفاده از اپ استور و پلتفرم‌ها به دلیل کنترل بر اپلیکیشن‌ها تأکید دارد. با این حال این موضوع به یکی از مهم‌ترین دلایل شرکت اپل برای محدود سازی روند نصب اپلیکیشن‌ها خارج از اپ استور تبدیل شده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373