لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

بلومبرگ برای بار دیگر ماجرای تعبیه میکرو چیپ جاسوسی در دستگاه‌ها اپل را تائید کرد

بلومبرگ برای بار دیگر ماجرای تعبیه میکرو چیپ جاسوسی در دستگاه‌ها اپل را تائید کرد

 حدود دو سال پیش بود که خبرگزاری بلومبرگ گزارشی مبنی بر تلاش دولت چین برای تعبیه میکرو چیپ‌های جاسوسی در تراشه‌های اپل را منتشر کرده بود که با سروصدای بسیار زیادی مواجه شد؛ حال این خبرگزاری برای بار دیگر ادعای خود را مطرح و آن را تائید کرده است.

بلومبرگ برای بار دیگر به گزارش خود در سال ۲۰۱۸ اشاره کرده و اعلام کرده که دولت چین در تلاش است تا با تعبیه میکرو چیپ‌های جاسوسی روی تراشه‌های پردازشی تولید شده توسط شرکت‌های مختلف آمریکایی نظیر اپل و آمازون، اطلاعات کاربران را به صورت سخت افزاری برباید. این خبرگزاری اعلام کرده که شرکت‌های قربانی پروژه دولت چین به هیچ وجه نمی‌توانند اقدامات مقابله‌جویانه را برای حذف میکرو چیپ‌ها و غیرفعال سازی آن‌ها انجام دهند؛ چرا که میکرو چیپ‌ها به صورت سخت افزاری و بدون اطلاع آن‌ها در تراشه‌های پردازشی تعبیه شده است.

بلومبرگ اعلام می‌کند که این میکرو چیپ‌ها در حال حاضر روی تراشه‌های پردازشی و مادربردهای سفارش داده شده از طرف شرکت اپل، مایکروسافت و آمازون که سفارش آن‌ها از سال ۲۰۱۵ به بعد ثبت شده تعبیه شده‌اند. این دستگاه‌ها از همین حالا نیز در حال جمع آوری اطلاعات کاربران هستند و اطلاعات نیز در سازمان امنیت اطلاعات کشور چین در حال جمع‌آوری و پردازش است.

این گزارش بلومبرگ با وجود این که تا پیش از این نیز با واکنش‌های منفی بسیار زیادی مواجه شده بود، اخیراً واکنش سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) را نیز دربرداشته است. این سازمان دولتی اعلام کرده که اطلاعات دقیقی برای تائید ادعای بلومبرگ در اختیار ندارد و گزارش‌های خبرگزاری یاد شده به طور کامل گیج کننده بوده است.

گفتنی است که تا پیش از این تیم کوک به عنوان مدیر عامل اجرایی شرکت اپل اعلام کرده بود که گزارش بلومبرگ هیچ سندیت قابل قبولی ندارد و توسط هیچ سازمان امنیتی مشخصی تائید نشده است، با این حال خبرگزاری یاد شده همچنان به ادعای خود مبنی بر اقدام‌های جاسوسانه دولت چین برای جمع آوری اطلاعات کاربران از طریق راه‌های سخت افزاری تأکید دارد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373