لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کوالکام از تصاحب ARM توسط انویدیا رضایت ندارد

کوالکام از تصاحب ARM توسط انویدیا رضایت ندارد

 شرکت کوالکام به عنوان یکی از مهم‌ترین تأمین کنندگان تراشه‌های پردازشی کم مصرف در دنیا اعلام کرده که رضایت کامل از تصاحب ARM توسط انویدیا ندارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری CNBC شرکت کوالکام به تازگی اعتراضی را در مورد اقدام انویدیا برای تصاحب ARM به مجموعه‌ای از مقام‌های دولتی کشورها ارائه داده است. این مقامات شامل کمیسیون تجارت دولت فدرال آمریکا، سازمان تجارت اتحادیه اروپا، سازمان مدیریت رقابت پادشاهی متحده و وزارت تجارت چین می‌شوند. کوالکام در این اعتراض که به تمامی سازمان‌ها و نهادهای دولتی فعال در حوزه فناوری ارسال کرده، عدم رضایت کامل از تصاحب و عقد قرارداد ۴۰ میلیارد دلاری ARM توسط انویدیا را ابراز کرده است.

کوالکام بر این باور است که انویدیا در آینده به عنوان سدی بزرگ برای تولید کنندگان تراشه پردازشی عمل خواهد کرد و باعث می‌شود تا بسیاری از شرکت‌های بزرگ تولید تراشه‌ها امکان استفاده رقابتی از ایده‌های ARM و استانداردهای آن را نداشته باشند. در حقیقت کوالکام نگران سرقت ایده‌ها و حتی عدم ارائه مجهزها برای فروش در بازار رقابتی را مطرح کرده است.

گفتنی است که در حال حاضر معماری ARM که توسط یک شرکت بریتانیایی تأسیس شده، تحت نظارت و مدیریت کمپانی ژاپنی SoftBank فعالیت می‌کند که یکی از 500 کمپانی برتر جهان به حساب می‌آید. این شرکت اخیراً رایزنی‌های ویژه‌ای را برای فروش لایسنس مربوط به معماری ARM با شرکت‌های دیگر به انجام رسانده است، مشخص شده شرکت انویدیا تمایل به خرید لایسنس با مبلغ ۴۰ میلیارد دلار دارد.

خبرهای مربوطه به فروش ARM در سال 2020 مطرح شد و در آن زمان حدس و گمان‌هایی در مورد تمایل اپل به تصاحب این معماری نیز منتشر شده بود که در نهایت از طرف شرکت اپل اقدامی صورت نگرفت و انویدیا به عنوان گزینه اصلی فرایند خرید لایسنس این معماری را آغاز کرده است. در صورت تصاحب ARM توسط انویدیا پیش بینی میشود که شرکت های بزرگ تولید تراشه نظیر کوالکام با چالش های ویژه ای مواجه شوند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420