لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پیش نمایش لینک‌ها در فیس بوک و اینستاگرام نقض حریم خصوصی است

پیش نمایش لینک‌ها در فیس بوک و اینستاگرام نقض حریم خصوصی است

به گفته محققان امنیتی، پیش نمایش لینک‌ها در فیس بوک و اینستاگرام ممکن است به عنوان نقض حریم خصوصی از طرف اتحادیه اروپا شناخته شود.

بنابر ادعای محققین دو اپلیکیشن فیس‌بوک مسنجر و اینستاگرام ممکن است بتوانند اقدام به جمع آوری و استفاده از اطلاعات پیش نمایش لینک‌ها کنند و از این اطلاعات برای دریافت اطلاعات بیشتر از کاربران سو استفاده کنند.

این محققین در اکتبر سال گذشته فاش کردند که پیش نمایش‌های لینک در دو اپلیکیشن‌ پیام رسان محبوب و معروف موجب مشکلاتی در حریم خصوصی سیستم عامل آی او اس و اندروید شده است.

برخی از این مشکلات از قبیل افشای آدرس‌های IP، افشای لینک‌ها در چت‌های رمزگذاری شده، دانلود فایل‌های بزرگ بدون رضایت کاربران و کپی کردن اطلاعات خصوصی کاربران از طریق پیش نمایش لینک بوده است.

در این تحقیق مشخص شده که فیس‌بوک مسنجر و اینستاگرام تمام محتوای هر لینک را بدون در نظر گرفتن حجم آن در سرور خود دانلود می‌کند. فیس‌بوک در جواب این رفتار گفته که هیچ اقدام خلافی انجام نداده است.

جمع آوری اطلاعات پیش نمایش لینک و نگه داری آن‌ها در سرورهای خارجی ممکن است مورد سوء استفاده قرار گیرد و این موضوع موجب نگرانی بسیاری از کاربران شده است. کاربرانی که لینک‌ اسناد تجاری، صورت حساب‌ها، قرار دادها یا سوابق پزشکی و دیگر اطلاعات حساس را ارسال کرده‌اند، حساسیت بیشتری برای استفاده از پلتفرم‌های تحت نظارت فیس بوک قرار گرفته‌اند.

در حال حاضر فیس‌بوک برای جلوگیری از نقض قوانین حفظ حریم خصوصی در مسنجر و اینستاگرام برای کاربران اتحادیه اروپا، تولید پیش نمایش لینک را متوقف کرده است.

از آنجا که ممکن است لینک‌ها با اطلاعات شخصی مرتبط باشند بر مبنای دستورالعمل حفظ حریم خصوصی اتحادیه اروپا، فیس‌بوک متعهد شده که مانع از ذخیره، پردازش یا استفاده از اطلاعات بدون رضایت صریح کاربران شود.

محتوایی که کاربران از طریق سرویس‌های فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارند برای اهدافی مثل شخصی سازی محتوا، تبلیغات، پیشنهاد‌ها و یادگیری کاربران در محصولات فیس‌بوک یا غیر از آن استفاده می‌شود اما در اروپا این موارد هم باید با رضایت صریح کاربران انجام شود. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373