لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

ابراز نگرانی دوباره پزشک‌ها از خطر احتمالی مگ سیف

ابراز نگرانی دوباره پزشک‌ها از خطر احتمالی مگ سیف

 پزشک‌ها برای بار دیگر روی خطر احتمالی مگ سیف آیفون 12 و تأثیر آن بر دستگاه تنظیم کننده ضربان قلب مثل «دفیبریلاتورها» و «پیسمیکرها» تأکید کردند.

گزارش جدیدی از NBC25 News منتشر شده که نشان می‌دهد اپل بر دور نگه داشتن آیفون 12 از دستگاه‌های تنظیم کننده ضربان قلب به دلیل تداخل الکترومغناطیس و دیگر خطرات مگ سیف هشدار داده است.

همان طور که قبلاً اشاره شده مدل‌های آیفون 12 به دلیل پشتیبانی از سیستم شارژ مگ سیف دارای ویژگی الکترومغناطیس هستند، به همین دلیل کاربرانی که «پیسمیکر» یا «دفیبریلاتور» در بدن آن‌ها به کار رفته باید آیفون را از بدن خود دور نگه دارند.

یکی از کاردیولوژیست‌های موسسه «هنری فورد» به همراه همکارانش آزمایش‌هایی برای اندازه گیری وسعت تأثیر گذاری دستگاه‌های اپل انجام داده‌اند.

بنابر نظر این تیم سالانه بیش از 300 هزار نفر در آمریکا تحت عمل جراحی کاشت دستگاه‌های تنظیم کننده داخل بدن قرار گرفته‌اند، همچنین سال گذشته به ازای هر چهار گوشی هوشمند یک عدد آیفون فروخته شده است. دستگاه‌های کاشتنی قلب برای ایجاد کنترل ضربان قلب بدون نیاز به جراحی، سوئیچ‌هایی دارند که عملکرد آن‌ها تحت تأثیر یک مگنت خارجی تغییر می‌کند.

در این آزمایش‌ها برای مشاهده تداخل احتمالی با دستگاه‌های الکتریکی و خطر احتمالی ناشی از مگ سیف یک آیفون 12 را از بالای قفسه سینه بیمار دارای دفیبریلاتور کاشتنی عبور دادند. آن‌ها مشاهده کردند که دفیبریلاتور غیر فعال شده، و وقتی که آیفون 12 را از قفسه سینه بیمار دور کردند عملکرد دستگاه به حالت نرمال و فعال بازگشته است. مگنت موجود در آیفون موجب قطع سوئیچ مغناطیسی دفیبریلاتور شده بود.

آن‌ها بلافاصله گزارشی از یافته‌های خود را در اختیار مجله پزشکی HeartRhythm قرار دادند که در چهارم ژانویه 2021 منتشر شد.

بر اساس اظهارات این تیم پزشکی یافته‌های آن‌ها مفاهیم عمیقی را به کسانی ارائه می‌دهد که روزانه از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند و به طور اتفاقی آیفون را در جیب پیراهن یا جیب بالایی کت خود قرار می‌دهند، این امر موجب اختلال در عملکرد دفیبریلاتور یا پیسمیکر شده که احتمالاً کشنده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420