لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل به خاطر نقض چهار پتنت در دوربین آیفون‌ها به دادگاه می‌رود

اپل به خاطر نقض چهار پتنت در دوربین آیفون‌ها به دادگاه می‌رود

 شرکت اپل قرار است به خاطر استفاده از چهار پتنت برای طراحی و ساخت دوربین و نمایشگر آیفون‌ها به دادگاه برود و در مورد استفاده از ایده‌های شرکت Gesture Technology Partners که با نام اختصاری GTP شناخته شده، توضیح دهد.

شرکت GTP در سال ۲۰۱۳ تأسیس شده است؛ این کمپانی به عنوان یک شرکت فعال در حوزه ثبت اختراع‌ها و ایده‌های مختلف فعالیت می‌کند. دکتر «تیموتی پریور» به‌عنوان مؤسس این شرکت تا امروز بیش از ۲۰۰ طرح مختلف را در حوزه‌های فناوری، توسعه لیزرها و طراحی فناوری‌های جدید در دوربین‌ها به ثبت رسانده است.

حال این کمپانی به دلیل استفاده از چهار ایده ویژه در دوربین آیفون‌ها از شرکت اپل شکایت کرده و درخواست غرامت کرده است. یکی از این پتنت‌ها که در سال ۲۰۱۰ و قبل از تأسیس این شرکت به ثبت رسیده، در مورد روند طراحی نمایشگرهای مالتی تاچ در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها و قرار دادن دوربین در پشت پنل آن‌ها است. این ایده باعث شده تا GTP از اپل و HTC به خاطر استفاده بدون مجوز از آن شکایت کند.

شکایت امروزه که شرکت اپل موظف به پاسخگویی در مورد آن در دادگاه است، طی بازه زمانی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ توسط کمپانی GTP به ثبت رسیده است. این شرکت اعلام کرده که اپل از ایده‌های آن در طراحی و توسعه آیفون 5C تا مدل‌های جدیدتر آیفون مثل آیفون ۱۲ پرو مکس استفاده کرده است. همچنین این ایده در تمامی مدل‌های آیپد که از سال ۲۰۱۳ میلادی به بازار آمده‌اند نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

ایده‌های این کمپانی که توسط شرکت اپل در ظاهر نقض شده‌اند، شامل روند استفاده از سیستم احراز هویت فیس آیدی، سیستم اسکن کدهای QR، قابلیت ثبت تصاویر با کیفیت Smart HDR در دوربین آیفون‌ها و سیستم فوکوس خودکار دوربین بر اساس ردیابی اشکال مختلف است که تا پیش از این توسط شرکت GTP به ثبت رسیده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد که اپل در طراحی و توسعه آیفون خود اقدامی برای پرداخت و دریافت لایسنس ویژه مربوط به آن‌ها نکرده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420