لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اینتل با دست کاری نتایج بنچ مارک در تلاش برای تضعیف اپل سیلیکون است

اینتل با دست کاری نتایج بنچ مارک در تلاش برای تضعیف اپل سیلیکون است

 شرکت اینتل اخیراً با دست‌کاری نتایج بنچ مارک مربوط به پردازنده‌های اپل سیلیکون و کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های نسل یازدهم خود تلاش کرده تا محصولات شرکت اپل را ضعیف نشان دهد.

اوایل هفته جاری شرکت اینتل اطلاعاتی از بنچ‌ مارک پردازنده‌های نسل یازدهمی خود را در کنار مقایسه آن‌ها با پردازنده‌های اپل سیلیکون منتشر کرد که باز نشر آن در سایت Tom’s Hardware قابل مشاهده است.

اینتل در انتشار این نتایج بنچ مارک روی نحوه کاربری و خلاقیت کاربران با کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های نسل یازدهم خود تمرکز کرده و آن‌ها را با پردازنده‌های M1 تولید شده توسط اپل مقایسه کرده است. در این مقایسه فعالیت‌هایی نظیر وبگردی و استفاده از نرم‌افزارهای مایکروسافت آفیس مورد تست قرار گرفته است.

اینتل در این مقایسه ادعاهای زیر را مطرح کرده است:

مجموعه بسته نرم افزاری آفیس ۳۶۵ شرکت مایکروسافت به‌صورت بومی امکان اجرا روی هر دو پردازنده اینتل و اپل سیلیکون را دارد، اما نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل امکان انجام برخی از فعالیت‌ها نظیر خروجی گرفتن فایل pdf از اسناد را ۲.۳ برابر سریع‌تر از پردازنده‌های مبتنی بر اپل سیلیکون انجام می‌دهند.

در مقایسه بعدی استفاده از مرورگر محبوب گوگل کروم انجام شده که به‌صورت بومی روی هر دو پردازنده اینتل و اپل سیلیکون اجرا می‌شوند. این بررسی نشان داده که نسل یازدهم به پردازنده‌های اینتل ۳۰% سرعت بیشتر برای کارکرد و تا ۳ برابر سرعت بیشتر برای بهبود سازی تصاویر صفحات وب نسبت به پردازنده‌های اپل سیلیکون دارد.

این ادعا در حالی مطرح شده که بسیاری از تحلیلگران سخت افزار اعلام کرده‌اند که ادعاهای مطرح شده توسط شرکت اینتل به شکلی دست‌چین شده و با حذف برخی از واقعیت‌ها منتشر شده‌ است. به‌عنوان مثال وب سایت Tom’s Hardware در کنار انتشار این گزارش، ادعای تحلیلی خود را در مورد آن مطرح کرده است.

این وب سایت اعلام کرده که ادعای شرکت اینتل برای پردازنده‌های اپل سیلیکون تعبیه شده در کامپیوترهای مک بوک پرو صحت کافی را ندارند. این مسئله در تست‌های مختلف این نظیر اجرای نرم‌افزارهای اوت لوک و زوم برای مدیریت تقویم‌ها و اجرای ویدئو کنفرانس نشان می‌دهد که سرعت پردازنده‌های اپل سیلیکون عملکرد بسیار بیشتر نسبت به پردازنده‌های اینتل دارند.

از طرف دیگر اجرای نرم افزارهایی نظیر پاورپوینت در کامپیوترهای مبتنی بر اپل سیلیکون عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با کامپیوترهای مبتنی بر نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل دارند.

گزارش اینتل در مورد مقایسه عملکرد پردازنده‌های نسل یازدهمین با پردازنده‌های اپل سیلیکون در حالی منتشر می‌شود که بسیاری از سهامداران شرکت اینتل، اخیراً مدیران این کمپانی را تحت فشار قرار داده‌اند تا با تولید پردازنده‌های کم مصرف مشابه با اپل سیلیکون اقدام به رقابت با شرکت اپل و محصولات جدید این کمپانی کنند. این در حالی است که مدیران شرکت اینتل همچنان به رونمایی از پردازنده‌های پرمصرف نسل یازدهم خود ادامه دادند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420