لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا باید آیفون را به‌صورت دوره‌ای ریستارت کرد؟

آیا باید آیفون را به‌صورت دوره‌ای ریستارت کرد؟

اسمارت فون‌های امروزی به‌صورت معمول نیازی به ریستارت مکرر و خاموش و روشن‌های مکرر ندارند؛ با این حال برخی از افراد بر این باور هستند که ریستارت کردن هر از گاه آیفون‌ها باعث بهبود عملکرد آن‌ها می‌شود.

طول عمر باتری آیفون‌ها به شکلی بهینه سازی شده که نیازی به خاموش شدن آن‌ها به‌صورت روزمره نیست. علاوه بر این سیستم عامل آی او اس تعبیه شده در این تلفن‌های هوشمند به‌قدری پاسخگو و کارآمد است که دیگر کاربران نیاز به ریستارت کردن دوره‌ای دستگاه‌های خود ندارند.

با این حال برخی از افراد همچنان بر این باور سنتی عقیده دارند که باید هر از گاهی دستگاه خود را ریستارت کنند تا روند کاربری این دستگاه بهبود یابد. برخی گزارش‌ها از طرف کاربران نشان می‌دهد که پس از ریستارت کردن، روند کاربری سیستم عامل روان‌تر و سریع‌تر می‌شود و بازدهی عمومی سیستم عامل بهینه سازی می‌شود؛ اما آیا ریستارت کردن لزوماً برای بهبود عملکرد دستگاه و افزایش طول عمر باتری آیفون مفید است؟

آیا ریستارت کردن دوره‌ای آیفون کاربردی است؟

بررسی‌های متعدد نشان داده که روشن ماندن طولانی مدت آیفون لزوماً تأثیری روی عمر مفید باتری و بازدهی کلیه دستگاه ندارد. دستگاه‌های آیفون می‌توانند به‌صورت مکرر و برای مدت طولانی روشن باقی بماند و پاسخگوی عملکرد کارهای مورد نیاز کاربران باشند؛ با این حال نکته مهم این است که در زمان ریستارت کردن دستگاه بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که در بک گراند در حال کار هستند متوقف شده و دیگر مصرف رم و باتری نخواهند داشت.

این موضوع عملکرد کلی دستگاه را در گام اول افزایش می‌دهد، اما نکته بعدی این است که در گام بعدی به دلیل اینکه سیستم عامل آی او اس نیاز به باز کردن دوباره اپلیکیشن‌های کاربردی دارد، باعث می‌شود تا فشار قابل توجهی به باتری به‌صورت لحظه‌ای بیاید که این موضوع ممکن است در طولانی مدت باعث کاهش عمر مفید باتری شود.

به طور کل نکته اصلی این است که اگر تمایل دارید تا از اپلیکیشن‌های متعدد به‌صورت روزمره استفاده کنید، ریستارت کردن می‌تواند برای بهبود عملکرد دستگاه شما کارآمد باشد؛ اما اگر اپلیکیشن‌های زیادی را در بک گراند دستگاه خود به‌صورت مکرر باز نگه می‌دارید، ریستارت کردن‌های مکرر ممکن است به باتری دستگاه شما تا حدودی فشار بیاورد و بهتر است از این کار خودداری کنید. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373