لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آی او اس 14 به روند ارسال پیام‌های خطرناک پایان داد

آی او اس 14 به روند ارسال پیام‌های خطرناک پایان داد

 یکی از نکاتی که شرکت اپل در معرفی سیستم عامل آی او اس ۱۴ و نسخه‌های زیرشاخه آن اشاره‌ای نکرده، مربوط به ایجاد یک سیستم امنیتی ویژه برای از بین بردن نگرانی در مورد ارسال پیام‌های خطرناک و آیفون‌ها است.

تا پیش از این بسیاری است کاربران و تحلیلگران امنیتی اعلام کرده بودند که هکرها می‌توانند با ارسال پیام‌های خطرناک از طریق آی مسیج اقدام به ایجاد اختلال در روند کاربری‌ها آیفون‌ها و نفوذ به اطلاعات ذخیره شده در دستگاه‌ها کنند. این موضوع حتی باعث شده بود تا برخی از خبرنگاران خبرگزاری‌های آمریکایی با چالش‌های ویژه مواجه شوند. این خبرنگاران ادعا کرده بودند که اطلاعات شخصی آن‌ها صرفاً با دریافت یک پیامک مخرب به سرورهای ناشناس ارسال شده بود.

اما حالا وب سایت ZDNet در بازتاب گزارش محققان امنیتی اعلام کرده که شرکت اپل تغییراتی را بدون ایجاد سر و صدای خاص تبلیغاتی در نسخه جدید سیستم عامل آی او اس ۱۴ اعمال کرده است.

این تغییرات که با عنوان BlastDoor شناخته می‌شوند باعث می‌شود تا سیستم امنیتی سیستم عامل آی او اس پیش از نمایش پیامک‌ها به کاربران از طریق اپلیکیشن‌های آی مسیج، ابتدا آن‌ها را از نظر امنیتی در یک فضای ایزوله آنالیز کرده و در صورت ایمن بودن آن‌ها را از طریق اپلیکیشن آی مسیج آماده خواندن کند.

این موضوع باعث می‌شود تا دیگر هیچ پیامک مخربی امکان نفوذ به اطلاعات شخصی کاربران و البته تخریب دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل آی او اس را نداشته باشد. گفتنی است راهکار امنیتی شرکت اپل توسط چندین موسسه امنیتی متفاوت تائید شده و در حال حاضر آن‌ها به ایمیل بودن سیستم عامل اپل برای آیفون‌ها تأکید دارند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420