لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

برچسب‌های حریم خصوصی اپ استور قابل اعتماد نیستند

برچسب‌های حریم خصوصی اپ استور قابل اعتماد نیستند

اپل از اوایل دسامبر هنگام انتشار آپدیت‌ها و اپلیکیشن‌های جدید در اپ استور، توسعه دهندگان را مجبور به ارائه اطلاعات حریم خصوصی کرده است و حالا مشخص شده که برخی از این برچسب‌ها قابل اعتماد نیستند.

بیش از 10 اپلیکیشن دارای برچسب حریم خصوصی با اطلاعات گنگ یا غلط در اپ استور ارائه شده‌اند.

ماه گذشته اپل برچسب‌های حریم خصوصی را برای اپلیکیشن‌های اپ استور، اجباری کرد. این برچسب‌ها دیدگاه کلی از انواع اطلاعات موجود در اپلیکیشن، کاربرد آن‌ها برای ردیابی کاربر یا هویت دستگاه ارائه می‌دهند. در این میان مشخص شده که به دلیل ارائه اطلاعات غلط توسط برخی اپلیکیشن‌ها، شرکت اپل با انتشار عبارتی روی برچسب‌های حریم خصوصی از آن‌ها سلب مسئولیت کرده است.

Geoffrey A. Fowler اخیراً یادداشتی را در روزنامه The Washington Post با این مضمون نوشته که بیش از 10 اپلیکیشن با برچسب حریم خصوصی حاوی اطلاعات گمراه کننده و غلط پیدا کرده است. یکی از این اپلیکیشن‌ها بازی «Satisfying Slime Simulator » است که این نویسنده در مورد آن گفته که شناسه تبلیغاتی آیفون و سایر اطلاعات دستگاه‌ او را به شرکت‌هایی مثل فیس‌بوک، گوگل و یونیتی ارسال کرده؛ در حالی که روی برچسب نوشته شده که هیچ‌گونه اطلاعاتی را جمع آوری نمی‌کند.

او همچنین چند اپلیکیشن دیگر مثل Rumble، Maps.me و FunDo Pro با برچسب « No Data Collected» را شناسایی کرده که به طور محرمانه اطلاعات کاربر را جمع می‌کنند. این نویسنده متوجه شده که بازی محبوب Match 3D یک ID برای گوشی او ارسال کرده که برای ردیابی دستگاه توسط شرکت‌های مختلف استفاده می‌شود؛ علیرغم اینکه روی برچسب ادعا شده که اطلاعات غیر مرتبط توسط این اپ دریافت نمی‌شود.

اپل در پاسخ به این ادعا گفته که با بررسی‌های مستمر و معمول اطلاعات ارائه شده را زیر نظر قرار می‌دهد. همچنین اپلیکیشن‌ها در صورت عملکرد ضعیف در انتشار اطلاعات دقیق برچسب حریم خصوصی، در آپدیت‌های بعدی پذیرفته نخواهند شد.

از آنجا که روش‌هایی برای ردیابی کاربران در اپلیکیشن‌ها وجود دارد، به همین دلیل اپل صحت این برچسب‌ها را تائید نمی‌کند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373