لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

فیس‌بوک به خاطر برچسب‌های حریم خصوصی از اپل شکایت کرد

فیس‌بوک به خاطر برچسب‌های حریم خصوصی از اپل شکایت کرد

 فیس بوک در حال آماده سازی دادخواست ضد انحصار علیه اپل برای رویکرد ناعادلانه به حریم خصوصی و برنامه‌های پیش‌فرض است.

بنابر گزارشی از وب‌سایت The Information فیس بوک در حال ارائه یک دادخواست علیه رفتار ضد رقابتی و خصوصاً برچسب‌های شفاف سازی ردیابی و پیام رسان iMessage است.

دادخواست ضد انحصار به این مضمون اشاره می‌کند که اپل با سوءاستفاده از قدرت خود در صنعت تولید گوشی‌های هوشمند قوانین اجباری در اپ استور وضع کرده که خودش مجبور به رعایت آن‌ها نیست. قوانین مورد نظر بر این اساس هستند که توسعه دهندگان باید از سرویس پرداخت‌های درون برنامه‌‌ای اپل استفاده کنند که موجب دشوارتر شدن رقابت در زمینه‌هایی مثل بازی، مسیج و خرید می‌شود.

برچسب حریم خصوصی و قابلیت شفاف سازی ردیابی اپلیکیشن در iOS 14 موجب آگاهی کاربر از دسترسی اپلیکیشن به اطلاعات شخصی او شده که این موضوع ضربه‌ای بزرگ به مهم‌ترین رکن استراتژی کسب و کار فیس‌بوک محسوب می‌شود.

فیس‌بوک ادعا کرده که این موضوع ناعادلانه بوده زیرا در اپلیکیشن‌های توسعه داده شده توسط خود اپل به طور کامل ظاهر نشده و این یک مزیت غیررقابتی برای اپل در نظر گرفته می‌شود. در حالی که اپلیکیشن‌های اپل، کاربران را ردیابی نکرده و اطلاعات آن‌ها را برای مقاصد تبلیغاتی به اشتراک نمی‌گذارد و به همین دلیل این یک موضوع گیج کننده و نامعقول برای دادخواست فیس بوک خواهد بود.

علاوه بر قابلیت شفاف سازی ردیابی اپلیکیشن، اپل به اپلیکیشن‌های پیام رسان شخص ثالث اجازه نخواهد داد که به عنوان نرم افزار پیش فرض در آیفون و آیپد فعال شوند و احتمالاً فیس بوک به این مورد هم در دادخواست خود اشاره خواهد کرد.

سپتامبر سال گذشته اپل به کاربران خود اجازه داد که اپلیکیشن مسنجر فیس‌بوک را به عنوان پیش فرض به جای iMessage در iOS انتخاب کنند و حالا فیس‌بوک ادعا کرده که اپل به برنامه‌های پیام رسان دیگر اجازه تنظیم شدن به عنوان پیش فرض را نداده و این تلاشی برای جلوگیری از رقابت برندهای گوشی‌های هوشمند می‌شود.

همان طور که گزارش شده، فیس بوک در نظر دارد از سایر شرکت‌ها برای حضور در دادخواست احتمالی علیه اپل دعوت کند. یکی از شرکت‌هایی که احتمالاً با فیس بوک متحد خواهد شد اپیک گیمز است که به دلیل نقض قوانین اپل از اپ استور حذف شده است.

نکته حائز اهمیت این است که اگرچه فیس بوک به دنبال جبران خسارت‌های مالی خود است اما با اختلاف نظر قابل توجه داخلی و مقاومت برخی کارمندان خود مواجه شده؛ زیرا کارمندان فیس‌بوک نسبت به موارد ضد انحصاری و مدیریت نادرست در اطلاعات کاربران خود شرکت نگران بوده و فیس‌بوک را یک قربانی نمی‌دانند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420