لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

جریمه 60 میلیون یورویی اپل در ایتالیا به خاطر کاهش سرعت آیفون‌ها

جریمه 60 میلیون یورویی اپل در ایتالیا به خاطر کاهش سرعت آیفون‌ها

بیش از سه سال از اعتراف اپل به کاهش عمدی سرعت آیفون‌های قدیمی می‌گذرد و این شرکت همچنان درگیر پرونده‌های مختلف مربوط به این موضوع است. بنابر گزارش منتشر شده از خبرگزاری رویترز، انجمن مصرف کنندگان ایتالیا به تازگی دادخواستی به همراه جریمه برای اپل مبنی بر کم فروشی عمدی منتشر کرده است.

سازمان مصرف کنندگان ایتالیا در حال جبران خسارت 60 میلیون یورویی به مصرف کنندگان است که گفته می‌شود از طرف اپل فریب داده شده‌اند. این دادخواست برای آیفون 6،‌آیفون 6 پلاس، آیفون 6s و آیفون 6s پلاس تنظیم و ارائه شده است.

در متن این دادخواست اشاره شده که مصرف کنندگان از محصولات اپل انتظار کیفت بالا و پایداری را دارند؛ ولی در مورد مدل‌های آیفون سری 6 این طور نبوده است. در حقیقت مصرف کنندگان این محصول فریب خورده و با خسارت و زیان مالیمواجه شده‌اند، همچنین این عمل از نظر زیست محیطی نیز غیر مسئولانه عنوان شده است. مصرف کنندگان ایتالیایی انتظار دارند همانند آمریکائی‌ها غرامت دریافت کرده و با آن‌ها با احترام و انصاف برخورد شود.

این اظهارات مربوط به زمان عرضه iOS 10.2.1 در سال 2017 برمی‌گردد که اپل به کاهش عمدی عملکرد آیفون برای جلوگیری از استهلاک باتری اعتراف کرد. اپل دلیل خود را برای مصرف کنندگان روشن نکرد و به همین دلیل موجی از اعتراض و شکایت برای باز پس دادن کالاها را تا به امروز به همراه داشته است.

ایتالیا در سال 2018 جریمه 10 میلیون یورویی برای اقدامات متقلبانه تجاری اپل در نظر گرفت که با ارائه یک آپدیت موجب کاهش چشمگیر عملکرد دستگاه و در نتیجه تعویض گوشی‌ها شده است.

اپل ادعا کرده که ایده کم فروشی عمدی نادرست بوده و انتشار آپدیت iOS 10.2.1 صرفاً برای جلوگیری از خراب شدن باتری و افزایش عمر آن بوده است. بعد از اعتراضات اپل با بهبود باتری در iOS و جایگزینی باتری 29 دلاری سعی در اثبات ادعای خود کرد ولی همچنان با مسائل حقوقی در رابطه با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند.

اکنون ایتالیا در حال بررسی اقدامات نادرست تجاری برای خدمات رایانش ابری است و 10 میلیون یورو برای ادعای مقاومت در برابر آب برخی دستگاه‌ها جریمه کرده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420