لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تولید تراشه A16 سال 2023 آغاز می‌شود

تولید تراشه A16  سال 2023 آغاز می‌شود

 کارخانه TSMC در حال برنامه ریزی برای تولید تراشه A16 با معماری 3 نانومتری برای آیفون‌های 2023 است که ظاهرا تولید پر ریسکی خواهد بود.

اپل برنامه ریزی کرده که کارخانه تراشه ساز TSMC سازنده تراشه‌های M1 و سری A را به سمت تولید تراشه پر ریسک A16 و 3 نانومتری برای آیفون‌های آینده ببرد ولی احتمالا تا 2023 این مسئله امکان پذیر نخواهد بود.

مرحله ریخته گری تراشه مورد نظر در کارخانه انجام شده و بسیاری از تحلیلگران معتقدند که نسخههایی از آن آماده آزمایش و آغاز فرایند طراحی برای محصولات بوده است. اما حالا باید دید که آیا تولید این تراشه با موفقیت انجام خواهد شد یا موفقیتی در کار نخواهد بود.

در همین مرحله تولید آزمایشی مسائل و مشکلاتی مطرح می‌شود که این شرکت تراشه ساز قبل از تولید انبوه باید آن را برطرف کند. گزارشی از دیجی تایمز منتشر شده که می‌گوید TSMC پیش بینی می‌کند تا نیمه دوم 2022 تراشه های A16 آماده تولید انبوه خواهد بود.

مدیر عامل TSMC در گزارش مالی این شرکت در 14 ژانویه 2021 اظهار کرده که توسعه فناوری 3 نانومتری به خوبی پیش می‌رود. او همچنین گفته سطح بالایی از رضایت مشتریانی مثل اپل با تراشه 3 نانومتری در مقایسه با 5 و 7 نانومتری در گوشی هوشمند و کامپیوترهای شخصی پیش بینی میشود.

ارائه این تراشه برای آیفون‌های 2022 بعید به نظر می رسد ولی ممکن است تا سال 2023 منتشر شود. TrendForce گزارشی چند ماه پیش منتشر کرده که فرایند اصلاح شده تراشه 5 نانومتری را برای آیفون‌های امسال پیش بینی می‌کند.

تراشه A15 در آیفون‌های 2021 با فرایند 5 نانومتری ارائه خواهد شد و به نسخه5+ نانومتری پیشرفته‌تر منتقل می‌شود که همراه با بهبود عمر باتری خواهد بود.

انتظار می‌رود تراشه A16 از معماری 5+ نانومتری استفاده کند که منجر به کاهش حجم تراشه خواهد شد زیرا این روش بیشتر برای کوچک کردن اندازه تراشه بدون ایجاد تغییرات اساسی در طراحی آن استفاده می شود و از طرفی موجب کاهش هزینه‌های تولید خواهد شد. تراشه کوچکتر گرمای کمتری تولید کرده و می‌تواند مدت بیشتری با سرعت کامل کار کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420