لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل واچ احتمالاً می‌تواند نشانه‌های اولیه ویروس کرونا را تشخیص دهد

اپل واچ احتمالاً می‌تواند نشانه‌های اولیه ویروس کرونا را تشخیص دهد

گزارش‌های اخیر منتشر شده حاکی از آن است که ساعت‌های هوشمند نظیر اپل واچ ممکن است بتوانند در آینده نشانه‌های ابتدایی ابتلا به ویروس کرونا در افراد را تشخیص دهند.

بر اساس گزارش خبرگزاری CBS News تحقیقات مشترکی که توسط یک موسسه پزشکی در شهر نیویورک و دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا انجام شده نشان داده که برخی از ساعت‌های هوشمند نظیر اپل واچ می‌توانند «نقش کلیدی در کنترل همه‌گیری و بیماری‌های مسری مختلف بازی کنند»

این تحقیق نشان داده که ساعت‌های هوشمند می‌توانند تغییرات قلبی عروقی افراد را بر اساس ضربان قلب اندازه گیری کنند و با محاسبه میانگین آن‌ها در طول یک هفته نشانه‌های زودهنگام افراد به برخی از بیماری‌ها نظیر بیماری ویروس کرونا (کووید 19) را تشخیص دهد. در این تحقیق سطح ضربان قلب ۳۰۰ نفر مورد اندازه گیری و بررسی قرار گرفته است. محققان اطلاعات یاد شده را در طول پنج ماه و مشخصاً در بازه زمانی بیست و نهم آوریل تا بیست و نهم سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی اندازه گیری کرده‌اند. افرادی که تحت آزمایش قرار گرفتند جزو کارکنان یک سازمان سلامتی و علوم پزشکی بوده‌اند.

محققین اعلام کرده‌اند که هدف از انجام این مطالعه پیدا کردن راهکارهایی در زمینه تشخیص زود هنگام ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف بوده است. Rob Hirten استادیار دانشگاه پزشکی Mount Siani نیویورک اعلام کرده که برخی از ابزارهایی که توسط افراد به‌صورت روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند نظیر ساعت‌های هوشمند، می‌توانند برای رسیدن به این هدف مفید باشند.

او اعلام کرده که نرخ ضربان قلب افراد و تغییر آن‌ها نتیجه مستقیم اتفاقاتی است که در بدن افراد می‌افتد. در این میان ابتلا به بیماری‌های مسری نظیر کرونا می‌تواند از طریق ضربان قلب تشخیص داده شود. او همچنین اعلام کرده که در آینده نزدیک می‌توان طی همکاری سازمان‌های پزشکی با شرکت‌های تولید کننده ساعت‌های هوشمند نظیر اپل، قابلیت‌هایی را برای محاسبه متوسط نرخ ضربان قلب و تشخیص زودهنگام بیماری‌های نظیر کرونا انجام داد.

محققین امید دارند که با استفاده از این روش می‌توانند ابتلای افراد به ویروس کرونا را ۴ تا ۷ روز پیش از نشان دادن نشانه‌های اولیه ابتلا به بیماری تشخیص دهند و فرایند جلوگیری از ابتلای دیگر افراد و همچنین فرایندهای پزشکی برای معالجه بیمار را سریع‌تر آغاز کرد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420