لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پردازنده ماشین اپل در اتاقک شبیه به A12 خواهد بود

پردازنده ماشین اپل در اتاقک شبیه به A12 خواهد بود

پردازنده ماشین اپل بر مبنای فناوری ردیابی چشم عرضه خواهد شد که در آن تراشه C1 مشابه پردازنده A12 بایونیک به کار خواهد رفت.

بنابر گزارش منتشر شده از مجله صنعت الکترونیک آمریکاییEE Times ، در پردازنده ماشین اپل ممکن است از یک تراشه C1 مبتنی بر پردازنده A12 بایونیک استفاده شود که در آن قابلیت هوش مصنوعی داخل کابین مثل ردیابی چشم به کار خواهد رفت.

از آنجا که پردازنده ماشین اپل به تراشکاری با ظرفیت فرایندهای خودرو نیاز دارد، شرکت‌های سامسونگ و TSMC می‌توانند تأمین کننده این قطعه برای اپل باشند. طبق این گزارش احتمالاً TSMC در حال توسعه معماری 7 نانومتری در سطح خودرو باشد، همچنین گزارش شده که سامسونگ معماری 8 نانومتری Exynos Auto V9 را توسعه داده است.

با توجه به درک محدودیت‌های تأمین کنندگان، این گزارش اشاره می‌کند که تراشه C1 مشابه طراحی پردازنده A12 بایونیک بوده که قبلاً با فرایند مشابه 7 نانومتری و توسط TSMC ساخته‌شده است.

اپل تصمیم دارد تا برای ساخت تراشه C1 از لایسنس‌ها و حق اختراع‌های مختلفی را تصاحب کند تا برای ساخت و تولید انبوه این تراشه نیازی به پرداخت حق مجوزهای بیشتر نباشد. اپل همین حالا برای استفاده از ایده معماری پردازنده‌های ARM سری A هزینه مشخصی را به عنوان لایسنس پرداخت می‌کند که علاقه‌ای به افزایش این هزینه در توسعه تراشه C1 ندارد.

ساخت هسته Occula NUP توسط شرکت Seeing Machines، به اپل اجازه می‌دهد که ویژگی‌های هوش مصنوعی داخل کابین مثل ردیابی چشم راننده را اجرا کند.

شرکت فناوری بینایی کامپیوتری پیشرفته Seeing Machines برای کسب مجوز Occula NUP قرار است یک مدل کسب و کار مبتنی بر Arm را ارائه داده و در اختیار اپل بگذارد تا در طراحی تراشه سفارشی خودش آن را استفاده کند.

Occula NUP بر مبنای الگوریتم‌های بینایی و کامپیوتری عمل می‌کند. به همین دلیل تصور می‌شود که این فناوری اولین انتخاب اپل برای طراحی سیستم‌های نظارتی داخل اتاقک مبنی بر هوش مصنوعی باشد.

با توجه به اینکه ماشین خودکار اپل احتمالاً 2024 تا 2027 عرضه خواهد شد ولی گزارش‌های زیادی وجود دارد که پروژه ماشین اپل در حال جمع شدن است؛ ضمن اینکه شرکت هیوندای اخیراً تائید کرده که برای تولید ماشین الکتریکی اپل در حال مذاکره است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373