لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اجرای اپلیکیشن‌های آیفون در مک متوقف شد

اجرای اپلیکیشن‌های آیفون در مک متوقف شد

شرکت اپل به صورت رسمی فرایند اجرای اپلیکیشن‌های آیفون در کامپیوترهای مک را متوقف کرده است و کاربران دیگر امکان استفاده از این قابلیت را نخواهد داشت.

تا پیش از این کاربرانی که کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده M1 را خریداری کرده بودند، به دلیل تشابه معماری پردازنده با تراشه تعبیه شده در آیفون و آیپدها می‌توانستند اپلیکیشن‌های سیستم عامل ios را روی کامپیوترهای مک خود و از طریق سیستم عامل مک او اس اجرا کنند؛ اما حالا اپل به صورت رسمی اعلام کرده که استفاده از این مکانیزم را حذف کرده تا توسعه دهندگان امکان استفاده از آن را برای اجرای اپلیکیشن‌های آیفون و آیپد در مک نداشته باشند.

اپل به صورت رسمی امکانات اجرایی اپلیکیشن‌های آیفون برای اندروید را در کامپیوترهای مک را به توسعه دهندگان داده بود تا پیش از ارائه نسخه نهایی آن‌ها در فروشگاه نرم افزاری اپ استور بتوانند تست‌های لازم برای برطرف کردن اشکال نرم افزاری را انجام دهند. البته این مسئله باعث شده بود تا بسیاری از کاربران عادی نیز ‌بتوانند در کامپیوترهای جدید مک اپلیکیشن‌های آیفون را اجرا کنند. این موضوع با خط مشی شرکت اپل تداخل داشت و باعث شد تا روند کاربری به شکلی که اپل انتظار آن را دارد به کاربران ارائه نشود.

این اپلیکیشن‌ها شامل نتفلیکس، هولو، اینستاگرام و موارد دیگر می‌شدند که به دلیل تشابه معماری پردازنده در کامپیوترهای جدید مک و آیفون آیپد قابل اجرا و نصب بودند. پیش‌بینی تحلیلگران و توسعه‌دهندگان بر این است که شرکت اپل دیگر امکان استفاده از این قابلیت را به توسعه دهندگان نخواهد.

این قابلیت احتمالاً دیگر به کاربران کامپیوترهای مک مبتنی بر M1 ارائه نمی‌شود. البته این موضوع از طرف اپل به طور کامل تائید نشده است. اما مسئله مهم این است که از طرف سرور اصلی امکان نصب فایل‌های IPA روی کامپیوترهای مک بوک مبتنی بر اپل سیلیکون دیگر وجود ندارد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373