لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مرگ فلش از تاریخ 12 ژانویه یا 23 دی سال جاری رسماً اعلام شد

مرگ فلش از تاریخ 12 ژانویه یا 23 دی سال جاری رسماً اعلام شد

شرکت Adobe 12 ژانویه به‌طور قطعی اعلام کرده محتوای فلش را کاملاً مسدود و مرگ فلش را رسماً اعلام کرد.

از چند هفته پیش تابه‌حال شرکت Adobe اعلام کرده که از فلش پلیر پشتیبانی نخواهد کرد و همچنان به همه کاربران توصیه می‌کند که به دلایل امنیتی فورا پلاگین‌های مرورگر را حذف کنند.

در همین زمان اگر کاربران بخواهند فلش گیم یا محتوای آن را در مرورگری مثل کروم دریافت کنند با محدودیت مواجه شده و پیغامی را مشاهده می‌کنند که نشان دهنده مرگ فلش و پایان عمر آن در وب‌سایت رسمی ادوبی است. در حال حاضر بسیاری از مرورگرها فلش را به‌طور پیش‌فرض غیر فعال کرده‌اند و رسماً پایان دوره 25 ساله فلش به سررسیده است.

از وقتی که ادوبی در 31 دسامبر 2020 به بعد پشتیبانی از فلش پلیر را لغو کرد،تمام محتوای قابل اجرا در آن را از 12 ژانویه به بعد مسدود و به همه کاربران برای حفظ امنیت سیستم‌هایشان توصیه کرده که آن را از مرورگر خود حذف کنند.

ادوبی برای حذف فلش پلیر از مک دستورالعمل خود را ارائه داده ولی اپل سال گذشته پشتیبانی از فلش را در مرورگر سافاری لغو کرده است.

ادوبی اولین بار در سال 2017 قطع فلش پلیر را اعلام کرد و گفت که استانداردهای باز مثل WebGL، HTML5 و WebAssemble به مرور زمان بالغ شده و می‌توانند جایگزین مناسبی برای فلش باشند.

فلش پلیر سال‌های زیادی است که به دلیل آسیب‌های امنیتی برای کاربران کامپیوترهای شخصی و مک به عنوان یک بد افزار شهرت پیدا کرده و به همین دلیل شرکتهایی مثل مایکروسافت و اپل با تمام توان تلاش کرده‌اند که مشکلات امنیتی حاصل از آن را رفع کنند.

در سال 2010 استیو جابز از فلش پلیر ادوبی به دلیل ضعف امنیتی انتقاد کرد. به همین دلیل کاربران آیفون و آیپد ازمرگ فلش متأثر نخواهند شد زیرا iOS و آیپد او اس هرگز از فلش پشتیبانی نکردند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420