لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

واتساپ همچنان به جمع‌آوری اطلاعات کاربران پافشاری می‌کند

واتساپ همچنان به جمع‌آوری اطلاعات کاربران پافشاری می‌کند

 شرکت فیس‌بوک به عنوان توسعه‌دهنده پیام‌رسان واتساپ همچنان روی جمع‌آوری اطلاعات خصوصی کاربران پافشاری می‌کند.

فیس بوک برای بار دیگر تأکید کرده که کاربران واتساپ باید اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی خود را به شبکه اجتماعی فیس‌بوک بدهند و در صورت عدم ارائه این دسترسی، امکان استفاده از پیام‌رسان واتساپ پس از تاریخ مشخص شده فراهم نخواهد بود. فیس‌بوک تاریخ ۸ فوریه ۲۰۲۱ را به عنوان ضرب‌الاجل ارائه اطلاعات کاربران تعیین کرده و پس از آن دیگر کاربرانی که اجازه دسترسی‌های لازم را ارائه نکرده‌ باشند، امکان استفاده از این پیام‌رسان را نخواهند داشت.

این موضوع که باعث سر و صدای زیادی در میان کاربران و تحلیلگران مسائل امنیت سایبری شده برای بار دیگر از طرف فیس بوک مورد تائید قرار گرفته است. اکانت رسمی واتساپ در شبکه اجتماعی توییتر ضمن تائید این موضوع ادعا کرده که از حریم خصوصی کاربران در کنار ارائه امکان رمزنگاری نظیر به نظیر پیام‌ها و خصوصی بودن آن‌ها پافشاری خواهد کرد.

پیام‌رسان واتساپ در این پیام اعلام کرده که همچنان به ایمن بودن و شخصی بودن پیام‌های ارسالی از طریق پلتفرم خود پافشاری می‌کنند و در ادامه تائید کرده که اجازه مشاهده و دسترسی به اطلاعات توسط مقامات دولتی و شرکت‌های تبلیغاتی را آن‌ها نمی‌دهد. این پیام‌رسان همچنان ادعا دارد که اطلاعات خصوصی نظیر لیست مخاطبین افراد، موقعیت مکانی آن‌ها و گروه‌هایی که در آن‌ها عضو هستند را به شبکه اجتماعی فیس بوک انتقال نخواهد داد و همچنین اجازه دسترسی افراد متفرقه را نیز به این اطلاعات نمی‌دهد.

در حقیقت واتساپ با ارسال این پیام در شبکه اجتماعی توییتر تلاش کرده تا همچنان بر روی ایمن بودن پلتفرم خود تأکید کند و اتهامات وارد شده به خود را تکذیب کند. ادعای مطرح شده در هفته‌های گذشته باعث شده تا بسیاری از کاربران از استفاده فیس‌بوک و پیام‌رسان واتساپ دست بکشند و تصمیم به استفاده از پیام‌رسان‌های رقیب نظیر سیگنال و تلگرام بگیرند.

اقدام واتساپ باعث شد موج عظیمی از کاربران در مدتی کوتاه تصمیم به استفاده از پیام‌رسان سیگنال بگیرند که این موضوع باعث شد تا توسعه‌دهندگان سیگنال اعلام کنند که سرورهای آن‌ها در حال حاضر توان پاسخگویی به تمام درخواست کاربران را ندارد.

به نظر می‌رسد که در صورت پافشاری واتساپ و فیس‌بوک به عنوان شرکت مادر این پیام رسان، بسیاری از کاربران در آینده نزدیک تمایل به استفاده از اپلیکیشن‌های رقیب نظیر تلگرام و سیگنال پیدا کنند و دیگر سرویس‌های توسعه داده شده و تحت کنترل فیس بوک به صورت عمده و روزمره استفاده نکنند.

واتساپ در حال حاضر بزرگ‌ترین پیام رسان در تمامی کشورهای دنیا برای راست چین است با این حال اقدامات اخیر صاحب امتیاز آن ممکن است باعث شود تا این پیام رسان عنوان سابق را از دست بدهد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420