لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل واچ می تواند در تشخیص آلزایمر موثر باشد

اپل واچ می تواند در تشخیص آلزایمر موثر باشد

 اخیرا شرکت تحقیقات پزشکی امکاناتی را برای تشخیص زودهنگام آلزایمر و دیگر بیماریهای زوال عقل از طریق اپل واچ را توسعه داده است.

شرکت Biogen که در زمینه توسعه تکنولوژی های هوشمند برای علوم زیست‌شناسی و پزشکی فعالیت می‌کند در تلاش است تا امکانمانیتور کردن و بررسی فعالیت‌های مغزی کاربران را از طریق ساعت هوشمند فراهم کند. این شرکت چند سال است که در حال مطالعه و بررسی مسائلی است که روی شانس ابتلا به بیماری‌های زوال عقل، به خصوص آلزایمر تاثیر دارند. حال این موسسه مجموعه ای از نشانه های زیست شناسی را با ابزارهای دیجیتالی در افراد بزرگسال اندازه گیری و شناسایی کرده تا از آن طریق روشهای جدیدی را برای تشخیص زودهنگام بیماری‌های مربوط به سالمندان توسعه دهد.

بررسی‌های اولیه این موسسه نشان داده بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از سالمندان بالای ۶۴ سال مبتلا به بیماری هایی نظیر از زوال عقل می شوند. استفاده از ساعت هوشمند اپل واچ برای اندازه گیری برخی از نشانه‌های بیوتکنولوژی در این افراد می تواند به تشخیص زودهنگام این بیماری ها کمک کند و از آن طریق راه های درمانی و پیشگیرانه را به شکل بهینه تر و موثرتر آغاز کند.

این موسسه در تلاش است تا با همکاری چند شرکت پزشکی دیگر و مشخصا خود شرکت اپل، ابزارها و سنسورهایی خاص را در ساعت هوشمند اپل واچ تعبیه کنند که امکان تشخیص زودهنگام بیماری هایی نظیر آلزایمر را فراهم می کند. موسسه بیوژن از همین حالا با جف ویلیامز مدیر عملیاتی شرکت اپل همکاری های مستقیمی داشته تا از آن طریق بتواند داده های ویژه ای را از برخی کاربران و سوژه های مورد آزمایش دریافت کرده و آن‌ها را مورد آزمایش و بررسی قرار دهد.

پیش بینی میشود که در آینده نزدیک امکانات تشخیص زودهنگام بیماری زوال عقل از طریق ساعت هوشمند ارائه شوند. بر همین اساس بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که شرکت اپل در توسعه ساعت اپل واچ سری ۸ امکان استفاده از این قابلیت را فراهم می کند و در ساعتهای هوشمند خود قابلیت های سلامتی جدیدی را به بهره‌برداری برساند.

قبل از همین حالا اطلاعات برخی از کاربران را صورت رمزنگاری شده و با حفظ حریم خصوصی آنها به موسسه‌های پزشکی داده تا از آن طریق امکاناتی ویژه را برای تحقیقات و توسعه امکانات ردیابی فاکتورهای سلامتی جدید طراح در نسل های بعدی ساعت هوشمند این شرکت کنند.

گفتنی است که در حال حاضر شرکت اپل روی توسعه امکانی برای اندازه گیری سطح فشار خون در اپل واچ سری هفت متمرکز است و عرضه قابلیت‌های مربوط به تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر و زوال عقل اپل واچه سری ۷ بعید به نظر می‌رسد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373