لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

نصب اوبونتو روی آیفون ۷ توسط یک انجام شد

نصب اوبونتو روی آیفون ۷ توسط یک انجام شد

 اخیراً کاربری ادعا کرده که با استفاده از ابزارهای جیلبریک موفق به نصب سیستم عامل اوبونتو روی آیفون ۷ شده است.

این کاربر گزارش خود را از طریق شبکه اجتماعی Reddit منتشر کرده و طی آن نشان داده که پس از جیلبریک کردن آیفون ۷ توانسته یکی از توزیع‌های مهم و پراستفاده لینوکسی را روی تلفن هوشمند خود نصب کنند. این هکر اعلام کرده که با استفاده از ابزار جیلبریک checkra1n و حفره امنیتی سخت‌افزاری checkm8 موفق شده تا کرنل‌های مورد استفاده برای این سیستم عامل را در تلفن آیفون اجرا کند. او اعلام کرده که برخی از بخش‌های هسته سیستم عامل لینوکس برای پردازنده A10 مناسب نبود و همین مسئله باعث می‌شود تا روند کاربری سیستم عامل با مشکلات کاربردی زیادی مواجه شود.

این هکر همچنین تأکید کرده که از نسخه arm64 سیستم عامل اوبونتو نسخه ۲۰.۰۴ استفاده کرده که یکی از توزیع‌های بسیار محبوب در میان هکرها برای نصب لینوکس روی دستگاه‌های مختلف است. این هکر توانسته در نهایت بخش فرمان خطی روی آیفون را اجرا کرده و از آن طریق دستورهای خاص انجام کارهای مختلف را به دستگاه بدهد.

در گزارش منتشر شده مربوط به این هکر هیچ نشانه‌ای از اجرای رابط کاربری Gnome یا موارد مشابه آن دیده نمی‌شود و صرفاً توزیع لینوکس اوبونتو همراه با دستور فرمان خطی در این تلفن هوشمند توسعه یافته توسط شرکت اپل قابل اجرا بوده است. نصب اوبونتو یکی از چالش‌هایی است که بسیاری از هکرها برای کنجکاوی اقدام به انجام آن روی دستگاه‌های مختلف می‌کنند تا نشان دهند که پردازنده این دستگاه‌ها امکان اجرای سیستم عامل غیر از آنچه شرکت توسعه دهنده اصلی برای استفاده کاربران در نظر گرفته را دارند.

تا پیش از این توزیع‌های لینوکسی روی دستگاه‌های زیادی نصب شده بودند. هکرها این توزیع‌ها را در کنار نسخه ARM ویندوز روی کنسول نینتندو سوئیچ نصب‌کرده بودند و با استفاده از آن برخی تغییرات و کارها را روی دستگاه اعمال کرده بودند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420