لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اینتل تولید و تراشه‌های خود را به شرکت TSMC واگذار می‌کند

اینتل تولید و تراشه‌های خود را به شرکت TSMC واگذار می‌کند

 شرکت اینترنت قرار است از در آینده‌ای نزدیک فرایند توسعه و عرضه پردازنده‌های خود را افزایش دهد و به همین خاطر با کارخانه تایوانی TSMC همکاری کنند.

بر اساس گزارش جدید خبرگزاری بلومبرگ شرکت اینتل در نهایت تسلیم تصمیم سهامداران خود شد و فرآیند رقابت با شرکت اپل و پردازنده‌های انحصاری این خود را آغاز کرده است. تا پیش از این بسیاری از سهامداران شرکت اینتل، مدیران این کمپانی را مجبور کرده بودند تا با توسعه پردازنده‌های ARM با پروژه توسعه کامپیوترهای مک M1 رقابت کنند.

Bob Swan مدیرعامل اجرایی شرکت اینتل به تازگی در بیانیه‌ای که برای سهامداران منتشر کرده، خبر از آغاز فرایند تولید پردازنده‌های کم مصرف ARM طی همکاری با کارخانه تایوانی TSMC داده است. بر این اساس شرکت اینتل تصمیم دارد تا از اول ژانویه سال جاری میلادی همکاری گسترده‌تری را درزمینهٔ تولید و فروش پردازنده‌های ۵ نانومتری آغاز کند و گام ابتدایی برای تولید تراشه‌های 4 نانومتری تعبیه شده در تلفن‌های هوشمند و کامپیوترهای همراه را نیز انجام دهد.

شرکت اینتل قرار است تا در آینده نزدیک با تولید تراشه‌های انحصاری کم مصرف خود برای بار دیگر رقابتی جدید را با کمپانی اپل آغاز کند. تا پیش از این شرکت‌هایی نظیر کوالکام و سامسونگ در کنار هواوی تلاش‌هایی درزمینهٔ تولید تراشه‌های کم مصرف تعبیه شده در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها انجام داده بودند که تمامی آن‌ها در حال حاضر از فناوری توسعه تراشه‌های ۷ نانومتری برخوردار هستند.

با این حال اینتل در تلاش است تا با توسعه تراشه‌های ۵ و ۴ نانومتری خود در برابر اپل بایستد و امکانات بهتری را برای توسعه کامپیوترهای ویندوزی در کنار تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید و دیگر اکوسیستم‌های ویژه کامپیوترهای هوشمند و همراه را فراهم کند.

شرکت اپل در جریان کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان سال ۲۰۲۰ که در تابستان گذشته برگزار شد، از پروژه خود برای انحصاری سازی کامپیوترهای مک رونمایی کرد. کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های اپل سیلیکون در اکتبر سال ۲۰۲۰ آماده معرفی و عرضه بازار شدند و حالا بسیاری از رقبای این شرکت تلاش هستند تا با توسعه و پردازنده‌های ویژه و کاربردی امکانات تازه‌ای را به کاربران خود ارائه دهند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373