لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

ساخت آیفون ۱۲ حداقل ۲۱ درصد گران‌تر از آیفون ۱۱ برای اپل درآمده است

ساخت آیفون ۱۲ حداقل ۲۱ درصد گران‌تر از آیفون ۱۱ برای اپل درآمده است

 چند ماهی از زمان معرفی سری جدید تلفن‌های هوشمند شرکت اپل می‌گذرد و حالا تحلیلگران طیبررسی‌های خود اعلام کرده‌اند که اپل برای ساخت آیفون ۱۲ حداقل 21 درصد بیشتر هزینه کرده است.

سری تلفن‌های هوشمند آیفون ۱۲ ازجمله گران‌ترین محصولاتی است که تا به امروز اپل تولید کرده و به همین دلیل، برخی از تحلیلگران موسسه کانترپوینت اقدام به بررسی هزینه ساخت و تولید آیفون ۱۲ کرده‌اند که طی آن مشخص شده که شرکت اپل نزدیک به ۲۱ درصد در مقایسه با سال گذشته هزینه بیشتری را متحمل شده است.

اپل برای ساخت یک آیفون ۱۲ با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت، همراه با فناوری ارتباطی امواج میلی‌متری نزدیک به ۴۳۱ دلار هزینه کرده است که مشخصاً ۲۶ درصد در مقایسه با مدل مشابه خود در سری آیفون ۱۱ بیشتر بوده است. موسسه کانترپوینت اعلام کرده که استفاده از فناوری‌های ضعیف‌تر Sub-6 GHz برای ارائه سیستم‌های ارتباطی در آیفون ۱۲ تا ۲۷ دلار در قیمت نهایی ساخت آیفون ۱۲ تأثیر گذاشته است؛ با این حال قیمت نهایی این تلفن‌های هوشمند به خاطر ارائه هر یک از سیستم‌های ارتباطی هوشمند 18 درصد نسبت به استفاده از ارتباط LTE بیشتر شده است.

استفاده از ذخیره‌سازی‌های NAND با سرعت انتقال بالاتر در آیفون ۱۲ پرو تا 21 درصد قیمت این محصولات را نسبت به تأمین قطعات مشابه در مدل‌های سال گذشته بیشتر کرده است. تراشه پردازشی شخصی‌سازی‌شده شرکت اپل که با عنوان A14 Bionic شناخته می‌شود به خودی خود باعث شده تا هزینه‌های اپل برای تأمین چیپست تلفن‌های هوشمند جدید ۱۶.۷ درصد نسبت به آیفون ۱۱ بیشتر شود؛ همچنین استفاده از نمایشگرهای OLED گران‌تر هزینه‌های شرکت اپل را تا ۲۳ دلار به ازای هر واحد آیفون افزایش داده است.

با وجود این مسئله شرکت اپل در کنار عرضه فناوری فایو جی به کاربران آیفون ۱۲ اقدامی برای افزایش قیمت این تلفن‌های هوشمند کرده است و صرفاً با حذف برخی لوازم جانبی نظیر آداپتور و هندزفری از بسته‌بندی تلفن‌های هوشمند تلاش کرده تا قیمت نهایی آن‌ها را برای مصرف‌کننده کاهش دهد.

کانترپوینت تأکید می‌کند که قیمت نهایی آیفون ۱۲ نسبت به آنچه در ساخت آیفون 11 به کار رفته ۴۰ تا ۵۰ درصد با احتساب ارائه سیستم ارتباطی 5G برای مصرف‌کننده نهایی ارزان‌تر درآمده است؛ یعنی اگر کاربری می‌خواست هزینه‌های تک تک این قطعات را پرداخت کند باید 40 تا 50 درصد هزینه بیشتری پرداخت می‌کند، اما انجام برخی ترفندها نظیر کوچک‌تر کردن جعبه باعث شده تا هزینه تولید آیفون و عرضه آن در مجموع ۲۱ درصد برای شرکت اپل گران‌تر تمام شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373