لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل اپلیکیشن Parler را به خاطر حمله به ساختمان کنگره آمریکا بست

اپل اپلیکیشن Parler را به خاطر حمله به ساختمان کنگره آمریکا بست

شرکت اپل به تازگی اپلیکیشن Parler را به دلیل نقض قوانین اپ استور از دسترس خارج کرده و اعلام کرده که این شبکه اجتماعی یکی از عوامل حمله به ساختمان کنگره آمریکا بوده است.

اپل پس از حذف این اپلیکیشن بیانیه‌ای را صادر کرده و طی آن تأکید کرده که Parler در حال نقض قوانین اپ استور و همچنین ترویج خشونت میان شورشیان بوده است. در این بیانیه اپل اعلام کرده که همواره از گسترش اپلیکیشن‌ها در میان کاربران از طریق فروشگاه نرم‌افزاری اپ استور پشتیبانی کرده است؛ اما اپل توسعه‌دهنده پلتفرم‌هایی برای ایجاد خشونت هرچه بیشتر و تهدید افراد در کنار فعالیت‌های غیرقانونی نیست. بر اساس ادعای اپل، اپلیکیشن Parler معیارهای لازم و کافی را برای مقابله با افزایش تهدیدها و خشونت انجام نداده و امنیت افراد را به خطر انداخته و همین موضوع باعث شده تا کاربران دیگر به آن دسترسی نداشته باشند.

شرکت اپل جمعه هفته گذشته ضرب‌الاجلی ویژه را برای اپلیکیشن Parler در نظر گرفته بود تا از آن طریق بتواند محتوای مربوط به ترویج خشونت و حمله به ساختمان کنگره آمریکا را حذف و سیاست‌های انتشار محتوای خود را تغییر دهد. با این حال عدم پیروی از این دستورها باعث شد تا شرکت اپل به صورت رسمی این اپلیکیشن را از فروشگاه نرم‌افزاری خود حذف کند و امکان دسترسی را دیگر به کاربران ارائه ندهد.

اپل از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های Parler درخواست کرده بود تا ظرف مدت ۲۴ ساعت تمامی اقدامات لازم برای حذف محتوای خشونت‌آمیز و ترویج کننده حمله به ساختمان کنگره را از پلتفرم خود حذف کنند. بر اساس گزارش وب سایت Buzz Feed توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن زمان لازم و کافی را برای حذف این محتوا و مشوق‌های آشوب در جامعه آمریکا را نداشته‌اند و همین موضوع در نهایت باعث شد تا شرکت اپل با انتشار یک بیانیه‌ این اپلیکیشن را از اپ استور حذف کند.

با وجود این مسئله توسعه‌دهندگان اپلیکیشن Parler طی یک نامه الکترونیکی به شرکت اپل اعلام کرده‌اند که برای حذف محتوای خشونت‌آمیز خود نیاز به زمان بیشتری دارند و در پیروی از قوانین این شرکت هستند.

اپل نیز اعلام کرده که در صورت حذف محتوای منتشر شده توسط شورشیان در این اپلیکیشن، به زودی آن را به فروشگاه نرم‌افزاری اپل استور باز خواهد گرداند و کاربران دوباره به آن دسترسی خواهند داشت. گفتنی است که اپلیکیشن Parler یکی از ابزارهای ویژه شورشگران برای حمله به ساختمان کنگره بوده و همین موضوع باعث شده تا شرکت اپل و بسیاری از توسعه‌دهندگان پلتفرم‌های دانلود نرم‌افزار دسترسی به این اپلیکیشن و اپلیکیشن‌های مشابه را حذف کنند.

در جریان حمله به ساختمان کنگره آمریکا و بسیاری از کاربران و شورشگران از طریق اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی با یکدیگر هماهنگ شده بودند که این موضوع باعث مدیریت و کنترل هرچه بیشتر توسعه‌دهندگان این پلتفرم‌ها برای مقابله با رخدادهای ناگوار در کشور آمریکا شده بود؛ با این حال اتفاقی که رخ داد باعث شد تا شرکت اپل محدودیت‌های ویژه‌ای را برای دسترسی به برخی از اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی در نظر بگیرد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373