لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

واتساپ به اجبار اطلاعات شخصی افراد را جمع آوری می‌کند

واتساپ به اجبار اطلاعات شخصی افراد را جمع آوری می‌کند

پس از مشخص شدن اقدامات فیس‌بوک برای جمع آوری اطلاعات شخصی در پیام رسان واتساپ، این شرکت اعلام کرده که کاربران باید به صورت اجباری دسترسی‌های لازم برای جمع آوری اطلاعات شخصی را به اپلیکیشن فیس‌بوک بدهند.

فیس بوک اخیراً اعلام کرده که از تاریخ ۸ فوریه ۲۰۲۰ معادل 20بهمن ۱۳۹۹ تمامی کاربران موظف‌اند تا اطلاعات شخصی خود را همراه با دسترسی‌های ویژه به فیس‌بوک دهند. این پیام رسان تأکید کرده که اجباری بودن ارائه این دسترسی‌ها صرفاً برای کاربران یک کشور خاص نیست و تمامی کاربران در کشورهای مختلف از اروپا و انگلستان گرفته تا دیگر کشورها باید و تابع این قوانین باشد.

واتساپ همچنین صفحه سیاست حفظ حریم خصوصی خود را در این زمینه به‌روز رسانی کرده و اعلام کرده که تمامی کاربرها بدون در نظر داشتن اینکه آیا اکانت فیس‌بوک دارند یا خیر باید اقدام به انجام این کار کنند.

واتساپ همچنین هشدار داده که در صورت عدم ارائه این دسترسی‌ها کاربران دیگر نمی‌توانند از پیام رسان یاد شده استفاده کنند و این موضوع به صورت اجباری برای تمامی کاربران تنظیم شده است. برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که در صورت اعمال این محدودیت‌های اجباری، میلیون‌ها کاربر تمایل خود را برای استفاده از این پیام رسان در سراسر دنیا از دست خواهند داد و از راهکارهای جایگزین استفاده خواهند کرد.

واتساپ در حال حاضر میزبان ۲ میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان است و به عنوان یکی از مهم‌ترین پیام رسان‌ها در سراسر جهان شناخته می‌شود. این پیام رسان در حال جمع آوری اطلاعات کاربران و استفاده از آن در شرکت فیس بوک است. همچنین فیس بوک به عنوان شرکت مادر این پیام رسان از این اطلاعات برای نشان دادن تبلیغات هدفمند استفاده می‌کند.

تا پیش از این توسعه دهنده و سازنده اصلی واتساپ که امتیاز آن را به مارک زاکربرگ فروخته بود اعلام کرد که واتساپ یک پیام رسان خطرناک است و اطلاعات کاربران را جمع آوری و از آن‌ها برای اهداف تجاری استفاده می‌کند. مؤسس واتساپ همچنین تا پیش از این از فروش امتیاز این پیام رسان به فیس‌بوک ابراز پشیمانی کرده بود و اعتراف کرده بود که با این کار عملاً حریم خصوصی کاربران را نقض کرده است.

جنجال‌ها بر سر حفظ حریم خصوصی واتساپ از زمانی شروع شد که شرکت اپل به صورت اجباری از تمامی توسعه دهنده‌ها درخواست کرد تا برچسب شفاف سازی حریم خصوصی خود را آپدیت کنند و این رویداد باعث شد تا فیس‌بوک مجبور شود اطلاعات جمع آوری شده از کاربران را به طور کامل منتشر کند. این موضوع در نهایت باعث اعتراض و سر و صدای بسیاری از کاربران، توسعه دهندگان و تحلیلگران مسائل امنیت سایبری شد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373