لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هزینه گمرک آیفون و موبایل‌های پرچم‌دار دو برابر شد

هزینه گمرک آیفون و موبایل‌های پرچم‌دار دو برابر شد

بر اساس تصمیم کمیسیون لایحه بودجه ۱۴۰۰ هزینه گمرک واردات آیفون و تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها با قیمت بیش از ۶۰۰ دلار دو برابر خواهد شد. این موضوع به صورت مستقیم روی گمرک آیفون و دیگر در تلفن‌های هوشمند پرچم‌دار تأثیر می‌گذارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ از افزایش ۶ درصدی برای گمرک واردات گوشی‌های همراه و محصولاتی نظیر تبلت‌هایی که ارزشی بیشتر از ۶۰۰ دلار دارند خبر داده و اعلام کرده که این هزینه در سال آینده دو برابر می‌شود.

این مسئله به منزله آن است که در آینده نزدیک قیمت بسیاری از تلفن‌های همراه از جمله آن‌ها گوشی‌های آیفون که توسط شرکت اپل تولید شده‌اند افزایش چشمگیری خواهند داشت.

سال گذشته قیمت رجیستری و دیگر گوشی‌های همراه که به صورت مسافری وارد می‌شدند از ۹ درصد به ۲۶ درصد افزایش یافته بود. افزایش قیمت گمرک آیفون و دیگر تلفن‌های هوشمندی که بالاتر از ۶۰۰ دلار قیمت دارند، باعث می‌شود تا سال آینده روند قیمت‌گذاری این محصولات به شکل کاملاً متفاوت و با قیمت‌های بیشتری انجام شود.

تا پیش از این نیز بسیاری از افراد از ورود گوشی‌های گران‌قیمت و پرداخت هزینه‌های زیاد ابراز نگرانی کرده بودند. علاوه بر این برخی از نهادها در تلاش بودند که در اوایل سال جاری محدودیت‌هایی ویژه را برای واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یا ۶۰۰ یورو در نظر بگیرند که البته این موضوع تا به امروز اجرایی نشده است.

در صورت اجرایی شدن ممنوعیت ورود گوشی‌های بالای مبالغ یاد شده، کاربران ایرانی دیگر نمی‌توانند گوشی‌های بالای ۳۰۰ و ۶۰۰ یورو را در شبکه‌های مخابراتی ایران رجیستر و از آن‌ها به صورت عادی استفاده کنند.

گزارش‌های منتشر شده در چند سال گذشته حاکی از آن است که هیئت دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال اعمال محدودیت‌های بیشتر برای واردات گوشی‌های گران‌قیمت است. طی این گزارش مشخص شده که وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاش است تا واردات گوشی‌های بیش از ۳۰۰ یورو را در بازار ایران ممنوع کند که این موضوع به صورت مستقیم روی خرید و فروش محصولات پرچم‌دار و البته تمامی آیفون‌های تولید شده توسط شرکت اپل تأثیرگذار خواهد بود.

گفتنی است که بسیاری از گوشی‌های تولید شده توسط شرکت حکومتی بیش از ۶۰۰ دلار آماده و عرضه شده‌اند که همین موضوع باعث می‌شود تا تقریباً تمامی تلفن‌های هوشمند افزایش قیمت در کنار افزایش تعرفه گمرکی مواجه شود. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420