لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آداپتور اپل کوچک‌تر و سبک‌تر خواهد شد

آداپتور اپل کوچک‌تر و سبک‌تر خواهد شد

 بنابر گزارش منتشر شده از نشریه صنعتی تایوانی دیجی تایمز، انتظار می‌رود شرکت Navitas Semiconductor برای سال 2021 سفارشی از اپل دریافت کند که به تولید آداپتور اپل با سرعت بالا بر مبنای فناوری «نیترید گالیم» مربوط است.

این گزارش همچنین ادعا می‌کند که کارخانه TSMC که به عنوان شریک تراشه سازی اپل شناخته شده، قرار است تراشه‌های GaN را برای شرکت Navitas تأمین کند.

از اطلاعات این زنجیره تأمین به این موضوع اشاره شده که اپل در حال برنامه ریزی نسخه GaN برای آداپتورهای USB-C است که آن‌ها سبک‌تر، کوچک‌تر و با بازده بالاتر تولید می‌شود، انتقال گرمای کمتری دارد در مقایسه با شارژرهای فعلی که مبتنی تراشه‌های ARM هستند.

برندهای دیگری مثل Anker و Belkin شارژرهای GaN را چند سال پیش عرضه کرده‌اند؛ با این حال هنوز مشخص نشده که اولین آداپتورهای مبتنی بر GaN اپل در چه زمانی عرضه می‌شوند.

شرکت Navitas خالق فناوری استفاده از GaNFast یک محلول نیترید گالیم است که گفته شده در برخی از محبوب‌ترین فست شارژرهای دنیا استفاده شده است. GaNFast توسط برخی برندها مثل Aukey، Dell، lenovo و Xiaomi پذیرفته شده است. سال گذشته این شرکت اعلام کرد که محلول‌های مبتنی بر GaNFast شامل شارژرهای دیواری در محدوده 24 تا300 وات را تولید می‌کند.

اپل در ارائه محصولات جدید خود جعبه آیفون و اپل واچ را بدون آداپتور ارائه کرده اما به فروش آداپتورهای مستقل شامل USB-A 5 و 12 وات و USB-C 20، 30، 61 و 96 وات ادامه می‌دهد.

نیترید گالیم فناوری نیمه هادی بوده که تا 20 برابر سریع‌تر از سیلیکون است. شارژرهای GaNFast دارای پورت USB-C بوده که می‌توانند برق کافی را به لپ تاپ‌های شارژ سریع برسانند. همچنین می‌توانند تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، هدفون‌ها و هدست‌های VR را با سرعت و اطمینان شارژ ‌کنند. استفاده از آن برای این دستگاه‌ها موجب صرف جویی در وقت و هزینه می‌شود.

گفتنی است که شرکت Navitas Semiconductor اولین شرکت تولید کننده آداپتورهای مبتنی بر فناوری GaN در جهان بوده و در کالیفرنیا تأسیس شده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373