لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل با ساخت پردازنده M1 به دوران هکینتاش پایان می‌دهد

اپل با ساخت پردازنده M1 به دوران هکینتاش پایان می‌دهد

 شرکت اپل به تازگی کامپیوترهای مبتنی بر M1 را آماده معرفی و عرضه به بازار کرده است و حالا برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که این محصولات پایانی برای دوران هکینتاش خواهند بود. 

اپل به صورت پیش‌فرض اجازه نصب مک او اس را روی دستگاه‌های دیگری که خودش تولید نکرده را نمی‌دهد. با این حال بسیاری از افراد به خاطر دلایل مختلف از این روش برای استفاده از سیستم عامل مک روی کامپیوترهای خود استفاده می‌کنند. در این میان، بسیاری از این افراد نگران توقف توسعه مک او اس برای پردازنده‌های اینتل هستند.
اپل تصمیم دارد تا به صورت تدریجی توسعه کامپیوترهای مبتنی بر اینتل را کنار بگذارد و به سمت استفاده از پردازنده‌های انحصاری با معماری ARM در تمام سری کامپیوترهای خود پیش برود. این موضوع زنگ خطری بزرگ برای طرفداران هکینتاش به حساب میاید چرا که در آینده نزدیک آن‌ها نمی‌توانند هکینتاش را روی کامپیوترهای مبتنی بر اینتل توسعه دهند.
تا پیش از این بسیاری از هکرها و افراد حرفه‌ای که تمایلی به خرید کامپیوترهای مک نداشتند و نیاز به نصب سیستم عامل مک او اس به صورت بوت داشتند، از هکینتاش استفاده می‌کردند. هکینتاش کامپیوترهایی هستند که توسط شرکت اپل تولید نشده‌اند، اما با استفاده از بوت لودرهای شخصی‌سازی شده امکان اجرای سیستم عامل مک را دارند و می‌توانند همانند یک کامپیوتر مک کارهای مختلف را برای کاربران انجام دهند.
بسیاری از کامپیوترهایی که با پردازنده‌های اینتل تولید شده‌اند، به دلیل شباهت معماری پردازنده می‌توانند هکینتاش را اجرا کنند. دلیل این موضوع در گام اول استفاده از یک کامپیوتر شخصی سازی شده با قدرت سخت افزاری بیشتر از مک بوک‌ها و ایمک‌های اپل است که امکان اجرای سیستم عامل macOS را دارند. دلایل دیگر استفاده از هکینتاش شامل استفاده غیرقانونی و نقض حق انتشار دهنده و کپی رایت نرم افزارها و البته پیدا کردن روش‌هایی برای نفوذ، هک و انتقال ویروس به کامپیوترهای مک بوک است.
در صورت توقف توسعه مک او اس برای کامپیوترهای اینتل و تولید تراشه‌های انحصاری اپل، اجرا هکینتاش ممکن است حتی روی کامپیوترهای مبتنی بر ARM تولید شده توسط شرکت‌های دیگر نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373