لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

یک راز مهم: چرا همه شعبه‌های اپل استور بوی خاصی می‌دهند؟

یک راز مهم: چرا همه شعبه‌های اپل استور بوی خاصی می‌دهند؟

اگر تا به حال به اپل استورهای رسمی در کشورهای مختلف سرزده باشید، متوجه شده‌اید که محیط همه‌ی شعبه‌های اپل استور بوی خاصی می‌دهند و این بو بعد از مدتی یادآور فروشگاه‌های اپل خواهد شد.

اپل استورهای رسمی تابع یک سری قوانین خاص هستند که در هر جای دنیا که باشند باید این قوانین را رعایت کنند. شاید مهم‌ترین نمونه از این قوانین، تنظیم نمایشگر دستگاه‌ها روی زاویه نزدیک به 70 درجه باشد که باعث می‌شود تا در بهترین حالت ممکن به چشم مراجعین برسند. اما این قوانین صرفاً به نحوه چیدمان محصولات یا استفاده از تجهیزات خاص مثل میزهای چوبی محدود نمی‌شود؛ بلکه اپل به نکات ظریف‌تری هم در طراحی اپل استورها توجه کرده است.

مسئله بوی محیط اپل استورها چندین بار توسط کاربران و افراد مختلف در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح شده است و حالا پاسخی دقیق به این موضوع داده شده است.

ماجرا از این قرار است که اپل از «بازاریابی رایحه» در طراحی اپل استورهای خود استفاده می‌کند. این موضوع به معنای آن است که در محیط تمامی اپل استورهای سراسر جهان یک بوی خاص منتشر می‌شود تا علاوه بر یادآوری خرید محصولات اپل که در گذشته داشته‌اید، حس اعتماد به نفس بیشتری به شما بدهند.

بازاریابی رایحه که قدمت آن نزدیک به یک دهه است، نوعی بازاریابی روان‌شناسانه است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای تأثیر روان‌شناسانه روی مراجعین و مشتریان خود از آن استفاده می‌کنند. معروف‌ترین شرکتی که از بازاریابی رایحه در فروشگاه‌های رسمی خود استفاده می‌کند، Nike است که رایحه‌ای خاص را در زمان ورود به نمایندگی‌های خود به مشام مشتری می‌رساند.

اپل نیز همانند بسیاری از شرکت‌های دیگر در فروشگاه‌های رسمی خود از این ایده برای افزایش سطح فروش خود و تأثیرگذاری روان‌شناسانه روی مشتریان خود استفاده می‌کند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373