لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سنسور LiDAR در ماشین اپل چه عملکردی دارد

سنسور LiDAR در ماشین اپل چه عملکردی دارد

 سنسور LiDAR کمتر از یک سال است که در سری جدید آیفون‌ها و آیپدها مورد استفاده قرار گرفته است و حالا ایده‌ای برای تعبیه سنسور LiDAR در ماشین اپل در پتنت های این شرکت دیده شده است.

اپل به تازگی دومین پتنت مربوط به پروژه تایتان خود را ثبت کرده که شامل یک سیستم تشخیص سه بعدی پیشرفته اشیا است که طی آن از سنسور LiDAR در ماشین اپل تعبیه خواهد شد.

وب‌سایت Patently Apple اخیراً گزارشی از یک پتنت را با عنوان A Credible Report منتشر کرده که ادعا می‌کند منابع فناوری نسل بعدی ماشین الکتریکی اپل را مشاهده کرده است. در گزارش دیگری از خبرگزاری رویترز به کار پیشرفته این شرکت روی سنسورهای LiDAR در اتومبیل‌های نسل آینده نیز اشاره شده است.

رویترز همچنین گزارش داده که اپل قصد دارد از شرکای خود برای تأمین عناصر لازم مثل سنسورهای LiDAR استفاده کند. این سنسور به خودروهای خودران کمک می‌کند تا با استفاده از اسکن فواصل متفاوت، نمای سه بعدی از جاده و مسیر را ارائه دهد. گفتنی است که این سنسورها در آیفون 12 پرو و آیپد پرو که امسال عرضه شده به کار رفته است.

سازمان ثبت اختراع آمریکا دومین پتنت از پروژه تایتان با عنوان تشخیص اشیا سه بعدی را به اپل اعطا کرده است.

بر اساس اطلاعات حسگر یا سنجش از راه دور و تعیین اطلاعات مرتبط با اشیا مشخص، این ایده اپل روش و سیستمی برای تشخیص اشیا در یک فضای سه بعدی را ارائه می‌دهد. گفتنی است که از سیستم یادگیری ماشینی در این پتنت استفاده شده است که از آن طریق هوش مصنوعی می‌تواند پیش‌بینی‌های لازم برای اتفاقات در حال رخداد در جاده و مسیر را انجام دهد.

در ماشین اپل یک سنسور تصویر و یک سنسور دوربرد نیز به کار رفته تا اطلاعات سنسور تصویر و سنسور مبتنی بر سیستم کنترل خودکار باشد. این اطلاعات برای پردازش و ذخیره اطلاعات مربوط به تشخیص اشیا سه بعدی قابل استفاده است.

به تازگی قیمت سهام دو شرکت Velodyne lidar و luminar Technologies افزایش چشمگیری داشته است. گزارشی که در مورد ماشین اپل 2024 با استفاده از سیستم پیشرفته LiDAR اخیراً منتشر شده به این افزایش قیمت سهام اشاره کرده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420