لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پارالل دسکتاپ 16 روی مک اپل سیلیکون چگونه کار میکند؟

پارالل دسکتاپ 16 روی مک اپل سیلیکون چگونه کار میکند؟

 اواخر هفته گذشته پارالل دسکتاپ 16 برای Mac M1 به همراه پیش نمایشی از آن آماده رونمایی و عرضه شد.

پارالل دسکتاپ 16 برای مک های مبتنی بر اپل سیلیکون نیز توسعه داده شده و به دارندگان مک M1 کمک می‌کند که به صورت مجازی سیستم عامل ویندوز را اجرا کنند. همچنین نسخه ویندوز مبتنی بر ARM از طریق برنامه Windows Insider شرکت مایکروسافت در دسترس است و به همین دلیل امکان راه اندازی در مک‌های مبتنی بر ARM وجود دارد.

نرم افزار مجازی سازی پارالل دسکتاپ 16 در یک مک M1 قابل نصب و استفاده است؛ البته در عین فعال کردن ویندوز، با خطاهایی مواجه میشود و به طور مداوم هنگ کرده و عملکرد آن ناخوشایند می‌شود.

این برنامه به عنوان پیش نمایش فنی قابل دسترس قرار گرفته است و ویندوز هم فقط از طریق اپلیکیشن Windows Insider قابل نصب است. گفتنی است که نسخه بتا آن در حال بررسی بوده و در دست توسعه دهندگان قرار گرفته است، به همین دلیل کاربرانی که می‌خواهند ویندوز را از طریق این نسخه اولیه روی مک M1 خود آزمایش کنند باید منتظر ایجاد مشکلاتی در اجرای آن باشند.

در پیش نمایش فنی از نظر عملکرد چند هسته‌ای این نرم افزار محیطی کاملا شبیه به Surface pro X مایکروسافت را شبیه سازی میکند و در پردازش تک هسته‌ای عملکرد آن بهتر است و با سرعت مناسبی کار می‌کند. در صورت استفاده از حالت چهار هسته‌ای مشکلات عملکردی به وجود می‌آید.

به نظر می‌رسد بسیاری از برنامه های از پیش نصب شده عملکرد خوبی نداشته و باز نمی‌شوند اما برنامه‌های شخص ثالث مثل Geekbench مطابق انتظار کار می‌کنند.

در حال حاضر ارائه ویندوز مبتنی بر معماری ARM روی مک M1 به پارالل و نسخه پیش نمایش نرم افزار Windows Insider احتیاج دارد ولی هنوز معلوم نیست که مایکروسافت نسخه قابل انتشار ARM Windows را در دسترس کاربران قرار خواهد داد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420