لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سه واژه جادویی، بزرگ‌ترین میراث استیو جابز برای اپل

سه واژه جادویی، بزرگ‌ترین میراث استیو جابز برای اپل

استیو جابز همواره از سه کلمه قدرتمند» و جادویی در معرفی مهم‌ترین محصول اپل استفاده می‌کرد، در این مقاله با ما همراه باشید تا این سه کلمه شگفت انگیز را کشف کنیم.

استیو جابز کار آفرین، مخترع، بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت اپل و پیشرو در صنعت کامپیوتر بود. او در کودکی به همراه پدر و مادرش ساکن منطقه‌ای از سیلیکون ولی بودند، به همین دلیل روح و انرژی سیلیکون ولی در اعماق وجودش نفوذ کرده بود.

پدرش تکنسین ماهری در کارخانه ساخت لیزر بود و استیومقدمات ابتدایی الکترونیک و طریقه کار با دستگاه را از پدرش آموخت و خواندن و نوشتن را قبل از رفتن به مدرسه از مادرش یاد گرفت.

معلم کلاس چهارم ابتدایی او را با توانائی‌هایش آشنا کرده و نقش مؤثری در موفقیت‌های استیو داشته است. هنگامی که در کلاس خوشنویسی شرکت می‌کرد نمی‌دانست که چه تأثیر شگرفی بر آینده شغلی او دارد. ایده سبک حروف چندگانه در کامپیوترهای مکینتاش را از خوشنویسی به دست آورد.

استیو بعد از اتمام کالج به مکتب بودا و ذن علاقه خاصی پیدا کرد به‌طوری که به آن به چشم یک تفریح خیالی و زودگذر متعلق به دوره جوانی نگاه نمی‌کرد. ذن بر شخصیت او تأثیر گذاشته بود. دوستش می‌گفت که استیو خود ذن بود که در رویکرد و تمرکز بالای او نقش مهمی داشت.

استیو در اینباره می‌گوید: «به‌تدریج متوجه شدم که درک و آگاهی بصری از تفکر انتزاعی و تحلیل منطقی مهم‌تر است. اما به دلایلی هرگز نتوانست آرامش درون و محبت در روابطش را تجربه کند.»

استیو جابز یکی از تأثیرگذارترین افراد در صنعت کامپیوتر بوده و شرکت اپل حتی بعد از مرگ او همچنان با ایده‌ها و تفکرات او با چالش‌ها برخورد می‌کنند. او با شناخت درست از مخاطبان، قدرت فوق‌العاده‌ای در جذب آن‌ها داشت که کمتر کسی می‌تواند در مشاغل یا هر تجارتی چنین باشد.

استیو جابز مرتباً از سه کلمه جادویی استفاده می‌کرد که رویکرد اپل در معرفی محصولاتش بر مبنای آن است و تا به امروز در فرهنگ شرکتی که خودش تأسیس کرده نفوذ عمیقی داشته است.

معرفی محصولات اپل سابقه طولانی دارد. او همواره قبل از اتمام سخنرانی در رویدادهای معرفی محصولات، یک جمله معروف داشت:« یک چیز دیگر» (One More Thing) که معمولاً مهم‌ترین محصول آن دوره را رونمایی می‌کرد.

نکته جالب توجه این است که هر وقت استیو جابز سه کلمه «One More Things» را به کار می‌برد، قطعاً محصولی را معرفی می‌کرد که بسیار مورد علاقه و توجه مخاطب بوده است. بعد از او تیم کوک فقط برای معرفی اپل واچ، اپل موزیک و آیفون X از این سه واژه استفاده کرده است.

به نظر می‌رسد این سه کلمه جادویی ماندگارترین میراث او در اپل است. یکی از مهم‌ترین دلایل مؤثر بودن این سه کلمه این است که با دو احساس قدرتمند انسان یعنی ایجاد حس تعجب و لذت بازی می‌کند. ضمن اینکه بسیاری از محصولاتی که بعد از گفتن این سه کلمه معرفی می‌شدند واقعاً تعجب آور و شگفت انگیز بودند. زیرا اپل همان چیزی را ارائه می‌کند که منتظر آن هستید.

پیش بینی و پاداش ترکیب قدرتمندی است، ترکیبی که استیو جابز و اپل به طور مؤثری از آن استفاده کرده‌اند. در ارائه محصول بعد از گفتن سه کلمه جادویی همواره یک عنصر تعجب وجود دارد. زیرا حتی اگر تصور همه درست باشد که شرکت می‌خواهد مثلاً لپ تاپ اپل سیلیکون را اعلام کند، هیچ کس نمی‌داند این دقیقاً به چه معنی است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373