لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیفون 14 اولین تلفن هوشمند مبتنی بر پردازنده سه نانومتری خواهد بود

آیفون 14 اولین تلفن هوشمند مبتنی بر پردازنده سه نانومتری خواهد بود

شرکت اپل تصمیم دارد تا در تولید آیفون 14 در سال 2022 از پردازنده‌های سه نانومتری استفاده کند. این موضوع توسط برخی از کارکنان داخلی TSMC فاش شده است.

شرکت اپل در حال حاضر سفارش تولید تراشه‌های پردازشی پنج نانومتری را به شرکت TSMC داده و به همین دلیل نیز تا سال آینده احتمالاً از همین معماری در تولید تراشه‌های خود استفاده می‌کند. بر این اساس می‌توان پیش بینی کرد که تراشه A15 به کار رفته در آیفون 13 مبتنی بر همین معماری پنج نانومتری باشد.

با این حال وب سایت اپل اینسایدر به نقل از Monday.UDN اعلام کرده که TSMC در حال جمع آوری و آماده سازی تجهیزات خود به فناوری‌های لازم برای تولید تراشه‌های سه نانومتری است و اپل به زودی سفارش تولید تراشه‌های مبتنی بر این معماری را با عنوان A16 به این شرکت خواهد داد.

اپل تصمیم دارد تا در سال 2022 تراشه‌های سه نانومتری را در دو سری A و M تولید کند که این موضوع باعث می‌شود تا پردازنده‌های به کار رفته در کامپیوترهای مبتنی بر اپل سیلیکون نیز به صورت انحصاری از معماری سه نانومتری استفاده کنند. در تراشه‌های پنج نانومتری از 16 میلیارد ترانزیستور استفاده شده است و بدون شک پردازنده‌های سه نانومتری تعبیه شده در آیفون 14 و مک بوک‌های مبتنی بر اپل سیلیکون سال 2022 تعداد بیشتری ترانزیستور را در چگالی بالاتر جای خواهند داد. این موضوع به معنای آن است که بازدهی تراشه‌های آینده اپل به مراتب از محصولات کنونی آن بیشتر بوده و در عین حال مصرف انرژی آن‌ها بهینه‌تر خواهد شد.

شرکت اپل تصمیم دارد تا سال 2024 به صورت کامل روند تولید کامپیوترهای خود را با تراشه سری M ادامه دهد و فرایند استفاده از پردازنده‌های اینتل را متوقف کند. فرایند تولید اولین تراشه‌های سه نانومتری شرکت اپل از نیمه اول سال 2021 شروع شده و در سال 2022 در دستگاه‌های مختلف این شرکت آماده عرضه خواهند شد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373