لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تراشه M1 و تهدیدی بزرگ برای اینتل و مایکروسافت

تراشه M1 و تهدیدی بزرگ برای اینتل و مایکروسافت

اپل به تازگی تراشه M1 و کامپیوترهای مبتنی بر آن را آماده عرضه کرده است و حالا بسیاری از افراد آن را تهدید بزرگ اپل برای شرکت‌های بزرگ تراشه سازی نظیر اینتل می‌دانند.

تمامی تست‌های بنچ مارک و تجربه‌های کاربری از سه محصول اولیه مبتنی بر تراشه M1 که شامل مک بوک پرو، مک بوک ایر و مک مینی می‌شوند، نشان داده که تراشه انحصاری شرکت اپل از تراشه‌های معادل خود که توسط اینتل تولید شده‌اند، قدرتمندتر بوده و عملکرد سریع‌تری دارند.

این موضوع نشان می‌دهد که پردازنده‌های اینتل به طور واضح از تراشه M1 عقب مانده‌اند. در حقیقت تراشه انحصاری اپل هیچ نکته خاصی ندارند، مگر اینکه بزرگ‌ترین نقطه ضعف پردازنده‌های اینتل را به رخ تمام جهان کشانده‌اند.از طرف دیگر اپل برای یک دهه گذشته موفق شده تا تراشه‌های سری A که به عنوان پردازنده‌های تعبیه شده در آیفون و آیپد شناخته می‌شوند را به صورت انحصاری طراحی و توسعه دهد و به همین دلیل نیز توانسته به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده تلفن‌های هوشمند شناخته شود و امروز نیز آیفون‌ها سریع‌ترین عملکرد را میان اسمارت فون‌های جهان دارند.

این موضوع نشان می‌دهد که شرکت اپل در جنگ اسمارت فون‌ها، نه تنها توانسته با تولید کنندگان قطعات سخت افزاری با دست بالاتر رقابت کند، بلکه با توسعه دهندگان نرم افزارها و سیستم عامل‌ها و تولید کنندگان نهایی این محصولات نیز رقابت کرده است.

اپل با ساخت تراشه‌های سری A به راحتی توانسته با تمامی پردازنده‌های تولید شده توسط شرکت‌های مختلف، از اسنپ دراگون شرکت کوالکام گرفته تا کایرین هواوی و اکسینوس تولید شده توسط سامسونگ رقابت کند.

از طرف دیگر تولید انحصاری تراشه‌های A فقط برای دست بالاتر داشتن در حوزه تولید قطعات نبوده است. بلکه اپل از همین حالا در تولید آیفون‌ها با سیستم عامل اندروید گوگل و تولید کنندگانی چون سامسونگ و هواوی در رقابت است و البته که در این رقابت‌ها نیز موفقیت زیادی به دست آورده است.

همین موضوع باعث می‌شود تا به راحتی بتوان گفت که جداسازی کامپیوترهای مک از دنیای تراشه‌های تولید شده توسط اینتل، نه تنها خطر بزرگی برای این تولید کننده تراشه‌ها به حساب میاید، بلکه اپل در آینده نزدیک می‌تواند با تمامی پی سی‌های تولید شده در سراسر جهان رقابت کند. این موضوع در حقیقت به معنای آن است که کامپیوترهای مک با سیستم عامل مک او اس به زودی می‌توانند موفقیت بسیار بیشتری نسبت به ویندوز و تولیدات مایکروسافت پیدا کنند و محصولاتی ویژه و منحصر به فردتر را برای افراد حرفه‌ای‌تر آماده عرضه کنند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420