لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

دلایل ناکامی سامسونگ از رقابت پایاپای با اپل!

دلایل ناکامی سامسونگ از رقابت پایاپای با اپل!

چرا علی‌رغم این‌که گزارش‌های مالی فروش سه ماهه پایانی سال ٢٠١۴ شرکت‌های اپل و سامسونگ نشان می‌دهند این دو شرکت تقریبا به یک اندازه گوشی هوشمند فروخته‌اند، سود سامسونگ با اپل قابل مقایسه نیست؟ گزارش مالی فروش فصلی اپل نشان می‌دهد که شرکت اپل در سه ماهه پایانی سال ٢٠١۴ توانسته است ٧۴.۵ میلیون دستگاه آی‌فون به فروش برساند که بالاترین رکورد فروش اپل برای یک دوره زمانی سه ماهه تاکنون است. در مدت مشابه، شرکت سامسونگ توانسته است بین ٧١ تا ٧۶ میلیون گوشی هوشمند را به فروش برساند. اما سود این دو شرکت همچون تعداد فروش چندان شباهتی به هم ندارند. سود اپل در دوره زمانی ذکر شده ١٨.۴ میلیارد دلار بوده است که بزرگترین رقم سود یک شرکت در یک دوره سه ماهه در تمام تاریخ بوده است. اما سود فروش موبایل سامسونگ در این دوره تنها ١.٨ میلیارد دلار بوده است. البته سود اپل تنها سود ناشی از فروش آی‌فون‌ها نبوده است. بنا بر گزارش‌ها، سامسونگ علی‌رغم فروش بالای گوشی هوشمند ۶۴ در صد از سود خود را در قیاس با فروش این تعداد از موبایل در سال‌های گذشته از دست داده است. نکته قابل توجه این‌که سامسونگ در دوره مشابه در سال ٢٠١٣ توانسته بود رکورد فروش ٨۶ میلیون گوشی را به نام خود ثبت کند. اما برای سامسونگ مساله اصلی، نه تفاوت اندک تعداد فروش در سال جاری که در بدترین حالت ۴ میلیون گوشی کمتر از اپل است که سود بسیار اندک این بخش در قیاس با رقیب به دلیل پائین‌تر بودن سود فروش گوشی‌های موبایل است. اپل هرچند حاشیه سود فروش در محصولات جدید خود آی‌فون ۶ و ۶ پلاس را اندکی پائین اورده است اما همچنان فروش این دو آی‌فون بسیار سودآور است. در مقابل سامسونگ ناچار شده است قیمت گوشی‌های هوشمند خود را برای حفظ توان رقابت با شرکت‌های چینی همچون شیائومی مرتب پائین بیاورد. هرچند این روند در نهایت منجر به از دست دادان بازار سامسونگ در بخش محصولات رده پائین و گوشی‌های ارزان است. از سوی دیگر کاهش فروش گوشی‌های هوشمند رده بالایی چون گالاکسی S5 در نهایت به تبلیغات کمتر شرکت‌های ارائه دهنده سیم کارت حول این گوشی‌ها و در نتیجه کمتر دیده شدن آن‌ها و بازهم فروش و سود کمتر خواهد بود. اما مساله فقط دستگاه هم نیست. می‌دانیم که یکی از منابع مهم فروش و سود اپل، اپ استور است و سود کلانی که اپل از محل فروش اپ‌ها و یا فروش تبلیغات روی اپ‌های دستگاه‌های اپلی می‌برد. اما سامسونگ فاقد چنین روزنه و امکانی برای سودافزایی است و بیشترین سود را گوگل پلی استور می‌برد. تلاش سامسونگ برای ارائه سیستم عامل اختصاصی تایزن هم تاکنون نتایج درخشان دم دستی نداشته است و با این اوصاف امکان رقابت سامسونگ دست‌کم در چشم‌انداز کوتاه مدت با اپل در این حوزه وجود ندارد.

technevis

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420