لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اعتراضات کارگران کارخانه اسمبل آیفون در هند خبرساز شد

اعتراضات کارگران کارخانه اسمبل آیفون در هند خبرساز شد

کارکنان کارخانه اسمبل آیفون در هند به خاطر عدم دریافت حقوق خود دست به اعتراض زده و به تجهیزات مختلف این کارخانه آسیب رسانده‌اند.

شعبه هند کارخانه ویسترون که وظیفه تولید انبوه برخی از مدل‌های میان رده آیفون، نظیر آیفون SE را در اختیار دارد، صحنه اعتراض کارگران خود بوده است. بر اساس گزارش وب‌سایت The Indian Express روز 12 دسامبر و در جریان تغییر شیفت، کارکنان شروع به اعتراض کرده‌اند و به دلیل عدم توجه به مطالبات خود از طرف کارفرمایان اقدام به شکست شیشه‌ها و به آتش کشیدن اتومبیل‌های داخل پارکینگ زده‌اند.

این خبرگزاری تأکید کرده که نزدیک به دو هزار کارگر در جریان این اعتراض‌ها دخیل بوده‌اند. در این میان، ویدیویی از سطح خشونت و اعتراضات کارکنان این کارخانه نیز منتشر شده است که نشان دهنده درگیری پلیس با معترضین بوده است.

کارکنان این کارخانه از افزایش ساعت کاری به خاطر افزایش حجم سفارش‌های دریافتی از اپل برای اسمبل کردن آیفون‌ها و همچنین عدم‌تغییر دستمزد و تأخیر در پرداختی‌ها ناراضی بوده‌اند که درنهایت منجر به اعتراضات خشونت‌آمیز شده است.

اپل از سال 2017 فرایند تولید انبوه برخی از آیفون‌ها را در هند آغاز کرد. آیفون SE نسل اول، اولین تلفن هوشمندی بود که اپل سفارش تولید آن را به این کارخانه داد. این شرکت سپس فرایند تولید آیفون 6 اس، آیفون 8 و آیفون 11 را به این کارخانه واگذار کرد.

هند پس از چین دومین تولیدکننده بزرگ برای شرکت اپل است که وظیفه آماده‌سازی و عرضه آیفون‌ها به سراسر جهان را دارد و کارخانه ویسترون سرمایه گذاری چند میلیون دلاری برای افتتاح و بهره برداری از آن را به سرانجام رسانده است. با این حال به نظر میرسد که کارکنان این کارخانه به دلیل عدم دریافت حقوق خود همچنان از کار در این کارخانه ناراضی هستند و اعتراضات آن‌ها به خشونت کشیده شده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420