لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

شکایت سایدیا از اپ استور به اتهام انحصارطلبی

شکایت سایدیا از اپ استور به اتهام انحصارطلبی

 توسعه دهنده سایدیا ابزار جیلبریک برنامه‌های سیستم عامل iOS ادعا کرده که اپل با انحصار طلبی ادامه کار را برای او غیر ممکن کرده است.

خالق جیلبریک برنامه سایدیا برای iOS در یک دادخواست ادعا کرد که از وقتی اپ استور ایجاد شده با استفاده از روش‌ها و تاکتیک‌های خود سایدیا و سایر رقبای احتمالی را متوقف کرده است.

در این دادخواست تاکیید شده که اپل به کاربران اجازه نمی‌دهد که به جز برنامه‌های موجود در اپ استور از هیچ برنامه دیگری استفاده کنند.

هدف از ارائه این دادخواست ایجاد رقابت عادلانه بازارهای توزیع برنامه با اپل بوده و در دادخواست از جبران خسارت‌های سنگینی که اپل ایجاد کرده سخن به میان آمده است.

توسعه دهنده و خالق نرم افزار سایدیا Jay Freeman اینبرنامه را در سال 2007 قبل از راه اندازی اپ استور ارائه کرده بود. بعد از راه اندازی اپ استور، سایدیا برنامه‌ای بود که کاربران بتوانند اپلیکیشن‌ها، اصلاحات و نرم افزارهایی که اپل تایید نکرده را نصب کنند.

مورد دیگری که در این دادخواست به آن اشاره شده این است که آیفون‌های اولیه به لحاظ عملکردی محدود بوده و اپل تعداد کمی اپلیکیشن در آنها ارائه داده بود، همچنین نرم افزارهای سایر شرکتها در آن قابل ارائه نبودند.

اپل طی سالیان اخیر، جیلبریک را دشوار کرده و برنامه‌های غیر اپ استور را حذفکرد. همچنین در این دادخواست ادعا شده که اپل در توزیع نرم افزار iOS انحصار طلب است.

اپل قصد دارد این دادخواست را بررسی کرده و افراد را از جیلبریک کردن آیفون به دلایل امنیتی منصرف کند؛ ضمن اینکه اپل برای انتخاب برنامه‌های اپ استور کنترل دقیقی دارد و به همین دلیل از سیستم عامل اندروید ایمن‌تر است.

رفتارانحصار طلبانه اپل بارها از طرف برخی شرکت ها مورد انتقاد قرار گرفته است. اپیک گیمز هم اخیرا علیه اپل دادخواستی مبنی بر اخذ کمیسیون 30 درصدی اپل ارائه کرده بود. شرکت هایی که در ماه سپتامبر اپل را مورد انتقاد قراردادند شامل Tile، Match group، Spotify، Epic، Deezer و غیره هستند. که هدف همه آنها ایجاد رقابت برای مشاغلی است که در زمینه توسعه برنامه فعال هستند و کاربران به راحتی و آزادانه بتوانند از این اپلیکیشن‌ها در دستگاه‌هایشان استفاده کنند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420