لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پردازنده M3 مک پرو اپل سیلیکون 32 هسته دارد

پردازنده M3 مک پرو اپل سیلیکون 32 هسته دارد

 گزارش اخیر منتشر شده حکایت از آن دارد که اپل در حال کار روی فرایند توسعه پردازنده M3 مک پرو اپل سیلیکون است. این پردازنده با 32 هسته طراحی شده که ابعاد کوچک‌تر و بازدهی بیشتری خواهد داشت.

بر اساس گزارشی جدید از بلومبرگ، اپل در حال کار روی پردازنده جدید مبتنی بر معماری ARM با 32 هسته و با عملکرد بسیار بالا است و احتمالاً اواخر سال 2021 آن را مورد استفاده در دستگاه های جدید خواهد کرد.

مک پرو اپل سیلیکون با پردازنده 32 هسته‌ای اندازه متوسطی خواهد داشت. همچنین اپل قرار است پردازنده‌هایی با حداکثر 16 هسته همراه با عملکرد بالا و چهار هسته با بازدهی بالاتر ایجاد کند که برای نسخه‌های جدید مک بوک پرو و آیمک استفاده خواهد شد.

پیش بینی می‌شود که پردازنده‌های گرافیکی با حداکثر 128 هسته اختصاصی در اپل سیلیکون استفاده شود. در حالی که در مک بوک پرو، مک بوک ایر و مک مینی معرفی شده در سال 2020 تراشه M1 به کار رفته که دارای یک پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای با بازدهی بالا است.

البته مک پرو قدرتمندتر شرکت همچنان از تراشه‌های اینتل زئون استفاده می‌کنند و در یک فرایند دو ساله انتقال از اینتل به اپل سیلیکون انجام خواهد گرفت. بلومبرگ گزارش کرده که با افزایش هسته‌های پردازنده مرکزی، اپل در حال کار روی تراشه‌هایی با هسته‌های GPU بیشتری است.

تراشه M1 فعلی دارای 7 یا 8 هسته GPU است؛ در حالی که اپل در حال کار کردن روی پردازنده ای با 16 و 32 هسته است و اواخر 2021 یا 2022 روی تراشه‌هایی با 128 هسته کار خواهد کرد. البته ممکن است که بر اساس روند تولید انبوه، پردازنده با 12 هسته را ارائه کند.

گفتنی است که با توجه به برنامه‌های بلند پروازانه اپل برای انتقال کامل از اینتل به اپل سیلیکون در دو سال اینده، منطقی به نظر می رسد که تراشه‌های قدرتمندتری در دست توسعه داشته باشد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420