لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

درآمد سه ماهه اپل بیش از درآمد سالانه نفتی ایران

درآمد سه ماهه اپل بیش از درآمد سالانه نفتی ایران

هیچ شرکتی در جهان تاکنون به اندازه اپل در یک دوره سه ماهه تا این حد درآمد نداشته است: ۱۸ میلیارد دلار سود تنها در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۴. این نخستین بار است که یک کنسرن تکنولوژی، کنسرن‌های بزرگ انرژی را پشت سر می‌گذارد.

 

اگر یک دسته اسکناس ۱۰۰ دلاری از جیب تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل به زمین بیفتد، در چند ثانیه‌ای که رئیس خم می‌شود تا دسته اسکناس را بردارد، کنسرن او، اپل بیش از هزار دلار درآمد داشته است.

روزهای پایانی سال ۲۰۱۴ روزهای به یادماندنی‌ای برای شرکت اپل خواهند بود؛ فروش بالای آیفون ۶ در روزهای منتهی به کریسمس، رکورد تازه‌ای را برای این کنسرن به ارمغان آورده است. اپل با سود ۱۸ میلیارد دلاری در سه ماه‌ی آخر سال ۲۰۱۴، رکوردی بی‌سابقه را به ثبت رساند که تاکنون هیچ شرکتی در یک سه ماهه به آن نرسیده است؛ یعنی ۱۹۵ میلیون دلار در روز، ۱ . ۸ میلیون دلار در ساعت، تقریبا ۱۳۶ هزار دلار در دقیقه و ۲۶۴ دلار در هر ثانیه.

درآمد اپل در سه ماهه سال گذشته ۶ / ۷۴ میلیارد دلار بود یعنی رشدی بیش از ۳۰ درصد نسبت به سال پیش از آن.
شاید مقایسه فروش محصولات اپل از جمله آیفون با فروش نفت ایران در سال گذشته جالب باشد. بنا بر گزارش بانک مرکزی ایران، در سال ۱۳۹۲ مجموع درآمدهای نفتی ایران ۶۴ میلیارد و ۷۸۹ میلیون دلار بوده است.

رشد فروش و سود اپل، تحلیلگران اقتصادی و مالی را شگفت‌زده کرده است. سهام این شرکت به یکباره با افزایش ۵ درصدی روبرو شد.

 

۵۶ درصد از درآمد اپل در سال ۲۰۱۴، حاصل از فروش آیفون

اپل نشان داده است که برنده‌ی اصلی بازار در روزهای پیش از کریسمس است که تب خرید سال نو و هدیه، خیلی‌ها را به سمت محصولات اپل می‌کشاند. این کنسرن دو سوم سود خود را مدیون آیفون است. اپل مدت‌ها در برابر گرایش به صفحه نمایش بزرگ مقاومت کرد.

اما اکنون آیفون ۶ با صفحه‌ی نمایشی بزرگ‌تر از مدل‌های پیشین، با تقاضای غیر قابل پیش‌بینی در بازار روبرو شده است. تیم کوک در مصاحبه با “سی ان بی سی” می‌گوید: «اپل [در روزهای پایانی سال]هر چه قدر آیفون که می‌توانست تولید کند، تولید کرد.»

تیم کوک در کنفرانسی که به منظور معرفی گزارش مالی اپل برگزار شده بود، در رابطه با موفقیت به دست آمده، گفت: « لازم می دانم که از تمام مشتریان اپل بابت رقم زدن یک فصل مالی فوق العاده، تشکر کنم. استقبالی که از محصولات اپل و تقاضایی که در بازار وجود دارد، در سه ماهه گذشته به بالاترین حد خود رسیده و رکوردی تاریخی به حساب می‌آید. درآمد ما در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته.»

اپل از ماه اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۱۴ موفق به فروش ۱۰۱ میلیون دستگاه شده است که از این قرارند:
۵ / ۷۴ میلیون عدد آیفون (۵۱ میلیون آیفون در سال ۲۰۱۳)
۴ / ۲۱ میلیون آیپد
۵/ ۵ میلیون عدد مک
۶ / ۲ میلیون عدد آیپاد

دویچه وله آلمان

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373