لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل ملزم به ارائه رایگان شارژر آیفون به کاربران برزیلی شد

اپل ملزم به ارائه رایگان شارژر آیفون به کاربران برزیلی شد

آژانس حمایت از حقوق مصرف کننده در سائوپائولو برزیل اظهار کرده که اپل باید هر جعبه را همراه با شارژر آیفون به کاربران ارائه دهد.

آژانس عمومی Procon-SP در ماه اکتبر با اپل تماس گرفته و پرسیده که چرا اکسسوری شارژر را در آیفون‌های جدید ارائه نمی‌دهد.

اپل در پاسخ به عدم ارائه شارژر همراه با آیفون‌های جدید، قاطعانه به موضوع حفاظت از محیط زیست اشاره کرده و اعلام کرده که بسیاری از کاربران شارژر را به طور جداگانه در اختیار دارند. همچنین اپل کاهش آلایندگی کربن و اجتناب از استخراج و استفاده از عناصر کمیاب زمین را به عنوان دلایل خود برای عدم ارائه شارژر همراه با آیفون مطرح کرد.

در یک بیانیه مطبوعاتی که روز چهارشنبه منتشر شده procon-SP گفت که شارژر بخش ضروری برای استفاده یک محصولالکترونیکی است و فروش آیفون بدون شارژر، برخلاف قوانین حمایت از حقوق مصرف کننده در برزیل است.

این آژانس گفته که اپل مدرک کافی برای حذف شارژر از جعبه آیفون را به دلیل حفاظت از محیط زیست ارائه نکرده و در تبلیغات و موارد بازاریابی خود نتوانسته به وضوح حذف شارژر را به کاربران تفهیم کند؛ به هر حال رفتار اپل توسط هیئت نظارت این آژانس، مورد بررسی قرار گرفته و احتمالاً مشمول جریمه خواهد شد.

اگرچه این تصمیم مختص به ایالت سائوپائولو بوده؛ ولی گفته شده که دولت فدرال برزیل در تلاش است تا اپل این قانون را در سراسر کشور رعایت کند.

اپل همچنین در فرانسه با همین موضوع مواجه شده و طبق تعهدات قانونی، ملزم به قرار دادن ایرپاد در هر جعبه آیفون شده است. گفتنی است که گنجاندن هدفون در جعبه آیفون به دلیل قوانین ملی فرانسه و برای محافظت کودکان از خطر احتمالی استفاده از امواج الکترومغناطیسی است.

البته در مراسم رونمایی از آیفون 12 شایعه شده بود که علاوه بر جعبه آیفون جدید که بدون ایرپاد و شارژر عرضه می‌شود آیفون 11، XR و آیفون SE هم بدون شارژر ارائه خواهند شد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420