لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

چرا اپل به خاطر تبلیغ اشتباه جریمه شد؟ آیا آیفون ضد آب است؟

چرا اپل به خاطر تبلیغ اشتباه جریمه شد؟ آیا آیفون ضد آب است؟

تبلیغ ضد آب بودن آیفون، برای اپل دردسرساز شده است. اپل در ایتالیا متهم شده که بدون شفاف‌سازی در مورد محدودیت‌های این ویژگی و نداشتن ضمانت جبران خسارت ادعای ضد آب بودن آیفون را کرده است.

مراجع نظارت بر رقابت ایتالیا AGCM جریمه 17 میلیون دلاری را به غول فناوری اطلاع دادند. ماجرای این جریمه برمی‌گردد به آیفون‌های عرضه شده در سال 2017 که با آیفون 8 شروع شد و تا آیفون 11 ادامه داشت.

مشتریان زیادی در ایتالیا نسبت به ضد آب بودن آیفون‌ها شکایت کرده‌اند و اینکه اپل هزینه خسارت و تعمیر آیفون‌ها را پرداخت نکرده است. هر چند که اپل اقدامات تجاری بسیاری مرتبط با بازاریابی و ضمانت و تبلیغ ویژگی‌های آیفون ارائه داده بود؛ اما از پرداخت غرامت و هزینه‌های ناشی از تعمیرات آیفون‌ها امتناع کرده است.

در بررسی‌ها مشخص شد که تبلیغات و بازاریابی اپل مصرف کنندگان را گمراه کرده است. زیرا به جای اشاره کردن به ویژگی مقاومت در برابر آب آن را کاملاً ضد آب یا نفوذناپذیر به آب معرفی کرده است. همچنین اپل نسبت به پرداخت خسارت ناشی از مایعات سلب مسئولیت کرده در حالی که تبلیغات به شدت ضد آب بودن آیفون را نشان می‌دهد.

گفتنی است که اپل یک نشانگر تماس با مایعات درون آیفون قرار داده که در اثر تماس با مایعات از رنگ سفید یا نقره‌ای به رنگ قرمز تغییر می‌کند و بررسی این نشانگر یک عمل متعهدانه و استاندارد است که باید توسط کارکنان تعمیر در نظر گرفته شود.

البته گزارش‌هایی که از AGCM منتشر شده نمونه‌هایی از رفتار مصرف کنندگان آیفون را نشان می‌دهد که آیفون را در یک غواصی کوتاه با خود به دریا برده‌اند. یکی از شاکی‌های دیگر دستگاه خود را زیر شیر آب شستشو داده که اپل آن را روشی نادرست از استفاده و کاربرد آیفون دانسته است. نمونه‌های دیگری هم که به خرابی آیفون‌های 11 پس از تماس با آب اشاره کرده که تعداد آن‌ها کم نیستند.

قابل ذکر است از تاریخی که جریمه اپل اعلام شده تا درخواست تجدیدنظر در مورد این تصمیم، اپل 60 روز مهلت پیگیری برای این پرونده دارد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373