لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

توسعه‌دهندگان برای نصب لینوکس روی مک M1 هزینه می‌کنند

توسعه‌دهندگان برای نصب لینوکس روی مک M1 هزینه می‌کنند

 تعدادی از توسعه‌دهندگان تصمیم گرفته‌اند تا کمپینی را برای جمع‌آوری پول در زمینه توسعه توزیع‌های لینوکسی و نصب لینوکس روی مک M1 راه‌اندازی کنند.

پس از ادعای لینوس توروالدز در زمینه توسعه لینوکس در مک حالا فردی با نام Hector Martine اقدام به راه‌اندازی کمپینی برای جمع‌آوری پول به منظور تحقق بخشیدن به این هدف کرده است.

این فرد در توییتر خود اعلام کرده که هدفش از راه‌اندازی کمپین، جمع‌آوری هزینه‌های لازم توسعه‌دهندگان برای آماده‌سازی هسته لینوکس در کامپیوترهای جدید اپل سیلیکون است. او ادعا کرده که تا پیش از این نیز توانسته توزیعی شخصی‌سازی از لینوکس را روی پلی استیشن 4 اجرا کند. البته لازم به یادآوری است که پلی استیشن 4 به خودی خود یکی از توزیع‌های لینوکسی را برای اجرای بازی‌ها در اختیار دارد و برای کار کردن هسته لینوکس طراحی و ساخته شده است.

او همچنین ادعا کرده که 88 درصد کار برای توسعه نسخه‌ای خاص از لینوکس به منظور اجرا در مک‌های اپل سیلیکون انجام شده است. او همچنین ادعا کرده که اجرای لینوکس در این کامپیوترها کاری دشوار است و نیاز به کمک گروهی از توسعه‌دهندگان دارد.

هرچند که ادعای این توسعه‌دهنده هنوز از طرف اپل یا طرفداران نرم‌افزارهای متن باز تایید نشده، اما می‌توان مطمئن بود که در آینده نزدیک توسعه توزیع‌های لینوکسی در کامپیوترهای مک امکان پذیر خواهد شد و کاربران می‌توانند از این سیستم عامل‌ها به صورت بوت کامل و بدون نیاز به اجرای نرم‌افزارهای مجازی ساز استفاده کنند.

نصب و توسعه توزیع‌های لینوکسی برای کامپیوترهای تولید شده توسط اپل تا پیش از این نیز امکان پذیر بود، البته این کامپیوترها با پردازنده‌های اینتل تولید شده بودند، حال که پردازنده‌های جدید از معماری ARM استفاده می‌کنند، تا حدودی فرایند استفاده و کاربری از دستگاه‌های جدید چالش برانگیز شده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373