لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مالیات خرید محصولات اپل در آمریکا چقدر است؟

مالیات خرید محصولات اپل در آمریکا چقدر است؟

یکی از بحث‌های مهم در زمان خرید محصولات اپل به بحث مالیات مربوط می‌شود. مالیات خرید محصولات اپل در تمامی کشورها، مثل آمریکا از خریدار گرفته می‌شود.

به فرض مثال، اپل مدل پایه آیفون پرچم‌دار هرسال خود را با قیمت 999 دلار آماده فروش می‌کند، اما حقیقت این است که بسیاری از خریداران، حتی در کشور آمریکا که خانه شرکت اپل به حساب میاید نیز باید مبلغی بیشتر از 999 دلار و حتی حدود 1050 دلار یا بیشتر از آن را پرداخت کنند.

ازآنجایی‌که سیستم حکومتی آمریکا فدرالی است، مبلغ مالیات دریافتی برای خرید محصولات مختلف به‌صورت مستقیم توسط قانون‌گذاران هر ایالت تصویب می‌شود که این موضوع روی هزینه‌ای که کاربر در هر نقطه از آمریکا برای خرید محصولات اپل از اپل استورهای رسمی پرداخت می‌کند بیشتر خواهد شد. وب سایت Balance در بررسی‌های خود اطلاعات دقیقی از فروش محصولات اپل همراه با مالیات هر ایالت را منتشر کرده است. 

در ادامه به مالیاتی که برخی از ایالت‌ها برای خرید محصولاتی نظیر آیفون از خریداران دریافت می‌کند اشاره خواهیم کرد. 

بهترین ایالت‌ها برای خرید آیفون در آمریکا

برخی از ایالت‌های آمریکا هیچ مبلغی را بابت فروش یا خرید محصولات اپل از خریدار دریافت نمی‌کنند. این مسئله به معنای آن است که شرکت اپل به خاطر برخی از دلایل، نظیر کمک به مدارس و عرضه رایگان یا ارزان قیمت‌تر محصولات خود به سازمان‌های خاص، از مالیات حاصل از خرید و فروش معاف شده است. 

ایالت‌هایی نظیر اورگان، فلوریدا، میزوری، کارولینای شمالی از جمله مکان‌هایی هستند که از خریدار مبلغی را به عنوان مالیات دریافت نمی‌کنند. این مسئله به معنای آن است که اگر کاربری وارد یک اپل استور رسمی در ایالت‌های یادشده شود، آیفون پرچم‌دار را دقیقاً با همان قیمت 999 دلار خریداری می‌کند.

یکی از دلایلی که اپل جشنواره‌های ویژه برای دانشجویان راه‌اندازی می‌کند، معافیت مالیاتی در ایالت‌ها است.

البته قانون معافیت مالیاتی هم در این ایالت‌ها به‌صورت مشروط اجرا می‌شود؛ به عنوان مثال قانون‌گذاران ایالت کارولینای شمالی اعلام کرده‌اند که خرید کامپیوترهایی که قیمتی کمتر از 3500 دلار دارند، یا اکسسورهایی که قیمت کمتر از 250 دلار دارند از مالیات معاف هستند.

با توجه به این قانون، اگر فردی در اپل استور رسمی کارولینای شمالی اقدام به خرید مک پرو 4999 دلاری کند، همچنان باید مالیات مشخصی را بپردازد 

ایالاتی که مالیات کم برای محصولات اپل در نظر گرفته‌اند

به طور کل 15 ایالت در آمریکا که آلاباما، جورجیا و نیویورک نیز شامل آن‌ها می‌شوند، مبالغی کمتر از 5 درصد از خریداران اپل استور را دریافت می‌کنند. این مسئله به معنای آن است که اگر از اپل استور رسمی اقدام به خرید آیفون 999 دلاری کنید، حداکثر 49.95 دلار بیشتر را به عنوان مالیات پرداخت خواهید کرد. 

ایالت‌هایی که مالیات سنگین برای خرید محصولات اپل دریافت می‌کنند

 برخی از ایالت‌ها در آمریکا مبالغی سنگین را به عنوان مالیات از خریدار یا فروشنده دریافت می‌کنند. این مبلغ معمولاً کمتر از 10 درصد و بیشتر از شش درصد است. ایالت‌هایی نظیر ماساچوست، میسیسیپی، رود آیلند و حتی کالیفرنیا که زادگاه اپل به حساب میاید مالیات بیشتر از هفت درصد را از خریداران دریافت می‌کنند.

در کالیفرنیا مالیات خرید آیفون برابر با 7.25 درصد است. یعنی اگر کاربری تصمیم به خرید آیفون 999 دلاری حتی از اپل استور رسمی اپل پارک را هم داشته باشد، باید 72 دلار و 40 سنت بیشتر بابت مالیات بپردازد. 

مالیات روی محصولات دیجیتالی هم حساب می‌شود

خرید محصولات دیجیتالی شرکت اپل، نظیر Final Cut Pro و Logic Pro که با قیمت 299 دلار عرضه می‌شوند، حتی در برخی از ایالت‌ها تا سقف 20 دلار هزینه مالیات برای کاربران خواهد داشت. این قانون برای اپلیکیشن های عرضه شده در اپ استور تمامی محصولات اپل و سرویس‌های اشتراکی هم وجود دارد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420