لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

توسعه دهندگان دلایل سرعت بالای مک بوک M1 را فاش کردند

توسعه دهندگان دلایل سرعت بالای مک بوک M1 را فاش کردند

 پس از آماده‌سازی و عرضه مک بوک‌های M1 نتایج بسیاری از تست‌های بنچ مارک حاکی از آن بودند که این محصولات نسبت به کامپیوترهای مبتنی بر اینتل سریع‌تر هستند، حال توسعه دهندگان دلایل سرعت بالای مک بوک M1 را فاش کرده‌اند.

توسعه دهنده‌ای به نام Erik Engheim تراشه M1 را به دقت بررسی کرده و به دلایل سرعت مک بوک با پردازشگر اپل سیلیکون پی برده است.

بر اساس ادعای این توسعه دهنده، چیپ M1 سریع‌ترین تراشه‌ای است که اپل بر مبنای واحد پردازش مرکزی تک هسته‌ای ساخته و به همین دلیل سرعت مک بوک در رقابت با عملکرد چند هسته‌ای، بسیار از مک‌های اینتل رده بالا را مغلوب خود کرده است.

تراشه M1 یک CPU ساده نیست زیرا همان طور که اپل توضیح داده M1 یک تراشه سیستمی همراه با مجموعه‌ای از زیر تراشه‌های پردازشی است و یک System on Chip پیشرفته است.

تراشه M1 شامل یک CPU با 8 هسته، GPU با 8 هسته (مدل‌های مک بوک ایر 7 هسته‌ای هستند)، حافظه یکپارچه، کنترل کننده SSD، پردازنده سیگنال تصویر، Secure Enclave و بسیاری موارد دیگر است.

شرکت‌های سازنده تراشه Intel و AMD چندین ریز پردازنده را در یک بسته قرار می‌دهند در حالی که بنابر توصیف این توسعه دهنده، اپل با تولید پردازنده اپل سیلیکون قدمی فراتر برداشته است.

اپل به جای اینکه مثل رقبای خود روی هسته‌های CPU همه کاره تمرکز کند، به خلق تراشه‌ ویژه‌ای با انجام وظایف تخصصی توجه می‌کند.

در کنار CPU که دارای هسته‌های متعدد با عملکرد و بازده بالا است تراشه M1 یک Neural Engine برای وظایف یادگیری ماشینی دارد که به همراه پردازشگر سیگنال دیجیتال برنامه‌های پردازش تصویر را سرعت می‌بخشد.

همچنین یک معماری حافظه یکپارچه جدید وجود دارد که به CPU، GPU و سایر هسته‌ها امکان تبادل اطلاعات بین یکدیگر را می‌دهد و می‌توانند به طور هم‌زمان به حافظه واحد دسترسی داشته باشند که موجب افزایش سرعت در تبادل اطلاعات و در نتیجه افزایش سرعت عملکرد مک بوک می‌شود.

اپل از هسته‌های پردازش مرکزی سریع در M1 استفاده می‌کرده که بسیار سریع بوده و می‌توانند دستورالعمل‌های بیشتری را به طور موازی اجرا کنند.

نکته جالب و قابل توجه این است که اپل می‌تواند نرم افزار و سخت افزار را طوری یکپارچه و متحد کند که هیچ شرکت رقیبی قادر به انجام آن نباشد و این همان ویژگی است که موجب برتری آیفون و آیپد نسبت به سایر تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها شده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420