لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل برای ساخت آیفون 12 چقدر هزینه می‌کند؟

اپل برای ساخت آیفون 12 چقدر هزینه می‌کند؟

 شرکت اپل به تازگی آیفون 12 و سری‌های زیر شاخه آن را آماده عرضه به بازار کرده و حالا بسیاری از تحلیلگران در حال بررسی رمز و رازهای مربوط به این محصولات هستند. در این میان، تحلیلگران هزینه‌ای که اپل برای ساخت آیفون 12 پرداخته را حساب کرده‌اند.

خبرگزاری Nikkei به نقل از یک تحلیلگر ژاپنی در شهر توکیو که برای موسسه Fomalhaut Techno Solutions کار می‌کند، اعلام کرده که اپل برای ساخت آیفون 12 پرو حداکثر 406 دلار هزینه کرده است. این تحلیلگر تأکید کرده که مبلغ یاد شده مربوط به آیفون‌های تولید شده برای کره جنوبی و آمریکا هستند که به ترتیب 26.8 و 21.9 درصد قیمت آن‌ها به خاطر تولید در برخی کارخانه‌های خاص و استفاده از برخی قطعات ویژه گران‌تر بوده است.

در حقیقت مبلغ 406 دلار به آیفون 12 پرو با پشتیبانی سیستم ارتباطی 5G از نوع mmWave مربوط است که فقط در آمریکا و کره جنوبی عرضه شده‌اند. 

 این گزارش تأکید کرده که سامسونگ مهم‌ترین شرکت تأمین کننده پنل‌های OLED و تراشه‌های حافظه برای آیفون 12 پرو بوده است. از طرف دیگر قطعات سنسور تصویر که سونی برای دوربین آیفون طراحی کرده به ازای هر دستگاه 5.40 تا 7.40 دلار هزینه داشته است. آیفون 12 پرو همچنین از سرامیک ضد خش روی نمایشگرهای آیفون استفاده کرده که نتیجه همکاری با شرکت ژاپنی Murata بوده است.

خبرگزاری Nikkiei تأکید کرده که اپل در طراحی و تولید آیفون 12 پرو بیش از 1600 قطعه غیراکتیورا مورد استفاده قرار داده است. سلول‌های بازی نیز طی همکاری دو کارخانه در ژاپن و هنگ‌کنگ تولید شده‌اند. در این میان، قطعات تولید شده توسط کارخانه‌های چینی در آیفون 12 پرو به کمتر از 5 درصد رسیده است و اپل تقریباً همکاری خود را با این شرکت متوقف کرده است.

البته خبرگزاری Nikkie به تک تک هزینه قطعات اشاره مستقیم نکرده است، با این حال بررسی‌های تک‌تک قطعات به همراه تخمین هزینه ارسال، اسمبل، بسته بندی و عرضه برای هر آیفون رده بالا با ظرفیت حداکثر برای اپل فقط 406 دلار درآمده و این شرکت این فناوری و ایده‌های خود برای فروش این محصولات را با ارزشی بیش از دو برابر به کاربران نهایی فروخته است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373