لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تست اجرای ویندوز 10 مجازی روی مک M1 موفقیت آمیز بود

تست اجرای ویندوز 10 مجازی روی مک M1 موفقیت آمیز بود

 توسعه دهندگان اخیراً توانسته‌اند فرایند اجرای ویندوز 10 مجازی روی مک M1 را به صورت موفقیت آمیز تست کنند و نتیجه این کار را به کاربران نشان دهند.

توسعه دهنده‌ای به نام Alexander Graf به طور موفقیت آمیز توانسته تست اجرای ویندوز 10 روی مک M1 را انجام دهد و از آن طریق به سیستم عامل اختصاصی مایکروسافت دسترسی داشته باشد.

اپل به تازگی کامپیوترهای جدید خود را با پردازنده M1 آماده عرضه کرده است. این پردازنده‌ها دارای معماری ARM هستند و به همین دلیل روندی متفاوت برای اجرای نرم افزارهای مختلف دارند. اپل امکان اجرای نرم افزارهای مختلف X86 را از طریق ترجمه‌گر کامپایلر Rosetta 2 دارد، با این حال اپل هنوز ابزار بوت کمپ را برای اجرای مستقیم ویندوز در این کامپیوترها ارائه نداده است.

از طرف دیگر توسعه دهندگان ابزارهای اجرا کننده سیستم عامل‌های مختلف به صورت مجازی، نظیر VMWare و Parallel Desktop هنوز نسخه‌ای مناسب برای پشتیبانی از ویندوز به صورت مجازی این کامپیوترها را ارائه نداده‌اند.

این توسعه دهنده اخیراً با استفاده از ابزارها متن باز مجازی سازی QEMU توانسته نسخه پشتیبانی کننده از پردازنده‌های ARM ویندوز 10 را روی تراشه‌های M1 به صورت مجازی اجرا کند. البته این توسعه دهنده اعلام کرده که به دلیل محدودیت تراشه M1 برای اجرای برنامه X86 ویندوز نصب شده به صورت مجازی روی مک بوک‌های جدید امکان اجرای نرم افزارهای مبتنی بر این معماری را ندارند و کاربر فقط به اجرای ابزارهای کاربردی عرضه شده در پلتفرم ویندوز یونیورسال محدود خواهد بود.

این توسعه دهنده اعلام کرده که از ابزار Hypervisor.framework برای مجازی سازی ویندوز در مک استفاده کرده است. از طرف دیگر اپل نیز اعلام کرده که تمامی امکانات لازم را برای اجرای سیستم عامل‌ها به صورت مجازی و فناوری‌های مجازی سازی بدون نیاز به دسترسی به کرنل را فراهم کرده است.

با این حال مایکروسافت به‌عنوان توسعه دهنده سیستم عامل ویندوز هنوز امکاناتی ویژه را برای اجرای مستقیم سیستم عامل ویندوز روی این دستگاه‌ها فراهم نکرده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373